مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

برخی معتقدند که باید دید مبنای دینی عملیات طوفان‌الاقصی که رزمندگان و حماس انجام دادند چه بود و چه چیزی باعث شد رزمندگان مقاومت به عمق مناطق اشغالی نفوذ کنند.

طرح

همشهری: حجت‌الاسلام استوار میمندی، رئیس مجتمع آموزشی‌پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه، ۲ آیه از قرآن را به‌عنوان مبنای عملیات طوفان‌الاقصی مطرح می‌کند که در زیر آمده است:
آیه۳۹ سوره حج
در این آیه خداوند می‌فرماید: «أُذِنَ لِلَّذِینَ یقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ‌الله عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ؛ به مسلمانان که مورد قتل (و غارت) قرار گرفته‌اند رخصت (جنگ با دشمنان) داده شد، زیرا آنها از دشمن سخت ستم کشیدند و همانا خدا بر یاری آنها قادر است.» این آیه مبنای قرآنی و دینی طوفان‌الاقصی است.
آیه۱۳ سوره توبه
«أَلَا تُقَاتِلُونَ قَوْمًا نَکثُوا أَیمَانَهُمْ وَهَمُّوا بِإِخْرَاجِ الرَّسُولِ وَهُمْ بَدَءُوکمْ أَوَّلَ مَرَّه أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنِینَ؛ چرا نمی‌جنگید با کسانی که نقض پیمان می‌کنند و کمر به اخراج پیامبر می‌بندند؟» و امروز صهیونیست‌ها کمر به خارج کردن مسلمانان بسته‌اند.

تفاسیری برای ۲آیه به نقل از حجت‌الاسلام استوار میمندی

خداوند اذن داده کسانی که مورد ظلم واقع‌شده‌اند با دشمن جهاد کنند. بیش از ۷۰سال است که صهیونیست‌های غاصب، سرزمین فلسطین را اشغال کرده‌اند و مردم را از خانه و کاشانه اخراج کرده‌اند و کشتار وحشیانه انجام داده‌اند درحالی‌که طرف‌های متفاوتی صهیونیست‌ها را به میز مذاکره آورده و با آنها پیمان‌هایی را امضا کردند ولی باز آنان نقض پیمان کردند.
عملیات طوفان‌الاقصی دفاع از سرزمین، کیان و دفاع از هویت تاریخی مردم فلسطین و مسجدالاقصی به‌عنوان قبله اول مسلمانان جهان است. امروز امت جهان اسلام وظیفه دارد به این حرکت حماسی بپیوندد و از مردم مظلوم فلسطین به‌خصوص غزه حمایت کند.

کد خبر 804187
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha