مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

بر خلاف سال‌های گذشته که مدارس رابط خانواده‌ها و پیمانکاران سرویس مدارس بودند و پیش از شروع سال تحصیلی مسائل حمل‌ونقل دانش‌آموزان را حل‌وفصل می‌کردند، امسال با تصویب‌نامه هیئت وزیران این وظیفه از دوش مدارس برداشته شده و انعقاد قرارداد بین مدارس با پیمانکاران سرویس مدارس ممنوع شد.

سرویس مدارس

روزنامه همشهری؛  گروه خانواده_ رابعه تیموری :به گفته محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش، دلیل به تصویب رسیدن این آیین‌نامه متمرکز شدن مدیران مدارس بر وظایف آموزشی آنها بوده است، اما این تصمیم سبب شده موضوع حمل‌ونقل دانش‌آموزان متولی مشخصی نداشته باشد و این شرایط به بلاتکلیفی و اعتراض دانش‌آموزان و خانواده‌ها بیانجامد.
صحبت‌های پیمانکاران سرویس مدارس نشان می‌دهد توضیحات کاظمی با اتفاقات سال تحصیلی گذشته بی‌ارتباط نیست و دلیل ورود هیئت وزیران به این موضوع به شرایط سال گذشته برمی گردد که از ابتدای سال تحصیلی تعطیلات ناخواسته‌ای به دانش‌آموزان تحمیل و حدود دو ماه مدارس غیرحضوری شدند. درحالی‌که خانواده‌ها در ابتدای سال تحصیلی، پرداخت هزینه سرویس مدارس را برای ٩ ماه سال تحصیلی متعهد شده و رانندگان سرویس مدارس انتظار داشتند آنها به این تعهدات پایبند باشند تا تعطیلات پیش‌بینی نشده مدارس باعث کاهش حقوق و دستمزد آنها نشود.

وقتی خانواده‌ها از پرداخت هزینه خدماتی که استفاده نکرده بودند، سر باز زدند آموزش‌وپرورش برای حل اختلاف پیمانکاران سرویس مدارس و خانواده دانش‌آموزان دچار چالش شد. با آن که بخشی از وظایف آموزش‌وپرورش به سایر نهادها مانند مدیریت شهری واگذار شده بود،

یکی از سرویس‌های تاکسی اینترنتی با ادعای ارائه خدمات با ٣٠ درصد کمتر از نرخ مصوب به این موضوع ورود کرد و درحالی‌که انتظار می‌رفت با تحقق وعده و ادعایش بتواند باری از دوش خانواده‌ها بردارد، شاهد خلف وعده و تعلل یک ماهه این شرکت بودیم که افزایش مشکلات دانش‌آموزان را در پی داشت.

این شرایط سبب ورود دادستانی به ماجرا شد و در اختیار گذاشتن هزار دستگاه تاکسی از سوی شهرداری به شرکت حمل‌ونقل اینترنتی راه‌حل دادستانی برای حل‌وفصل ماجرا بود.

اما به گفته مدیر نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و مسئول سامانه مدارس این سازمان، برای رفع اصولی این مشکل و جلوگیری از بی‌نظمی در رفت‌وآمد دانش‌آموزان باید هنوز هم منتظر بمانیم. امین رهبر می‌گوید: «خانواده‌ها باید مطابق با اطلاعات ثبت شده شرکت‌های موردتایید در سپند برای سرویس مدارس اقدام کنند و اگر اینطور نباشد، فرآیند برخورد یا نظارت با شهرداری نیست؛ اولیا برای درخواست نظارت باید درخواست سرویس را از سامانه سپند داشته‌باشند.»

کد خبر 803517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha