وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز در دوحه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و درباره اوضاع غزه به گفت‌وگو پرداخت.

هنیه و امیر عبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات قطری امروز (سه‌شنبه) نهم آبان ماه وارد دوحه شد، پس از دیدار و گفت‌وگو با امیر قطر و نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امورخارجه در جریان آخرین وضعیت جنگ علیه مردم غزه قرار گرفت.

این دومین دیدار امیرعبداللهیا با هنیه در ظرف دو هفته اخیر است. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ۲۲ مهر ماه نیز در سفر به چهار کشور منطقه و در چهارمین مقصد این سفر در دوحه با اسماعیل هنیه دیدار و گفت‌وگو کرده بود. امیرعبداللهیان چندی پیش نیز با هنیه تلفنی گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان قرار است بعد از قطر نیز برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ترکیه به این کشور سفر کند. این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به قطر پس از تصدی وزارت امور خارجه است. مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، محمد علی‌بک دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه و ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

کد خبر 803332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    5 0
    چرا قطر؟ پاشن برن غزه ببینن مردم اونجا چی میکشن از نزدیک لمس کنن اوضاع رو تا وقتی مسئولین کشوری در بطن همان اتفاقات نباشن نمی تونن تصمیم درستی بگیرند
  • علی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    خداحفطت کنه امیر
  • araz IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    4 0
    از زندگی تو قطر لذت ببر اسماعیل جان ... ... ... ... ...