سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

به‌رغم بمباران سنگین غزه که با بمب‌های چند تنی آمریکا در غزه انجام شد، هیچ خبری دال بر اینکه خانواده‌ها ازجمله زنان نیروی مقاومت را سرزنش کنند یا حماس را عامل شهادت خودشان بدانند منعکس نشد.

ناصر ایمانی

همشهری آنلاین-گروه سیاسی: طی ۲۴روز جنگ حماس و اسرائیل در نوار غزه، رژیم صهیونیستی بمباران بسیار سنگینی علیه ساکنان این منطقه انجام داده است ولی مقاومت خانواده‌ها به‌ویژه حمایت زنان فلسطینی از این مقاومت مثال‌زدنی بوده است. افکارعمومی دنیا در این مدت متوجه شده‌اند که این بمباران‌ها بی‌هدف بوده و ارتش رژیم صهیونیستی در این بمباران‌ها اصلا به‌دنبال اهداف نظامی و مراکز حماس نبوده است. این در حالی است که نظام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌دانست که نیروهای حماس در کجای غزه مستقر هستند.

هدف رژیم غاصب صهیونیستی از عملیات در باریکه غزه به‌طور مستقیم مردم باریکه غزه و خانواده‌ها ازجمله زنان بودند. تخریب و درهم شکستن روحیه زنان و مردان غزه می‌تواند به مقصود نهایی اشغالگران در کوچ اجباری ساکنان نوار غزه بینجامد ولی همه ساکنان این منطقه ازجمله زنان نقش بی‌بدیل و کم‌نظیری در حفظ روحیه خود نشان دادند و به‌رغم ازدست‌دادن عزیزانشان، حاضر به ترک سرزمین مادری خود نشدند.

حضور پررنگ زنان در کنار مردان و مدیریت و کنترل مؤثر آنان در صحنه‌های غمبار بمباران‌ها و ریزش ساختمان‌ها مثال‌زدنی بود و اوضاع برخلاف خواست رژیم صهیونیستی در ارعاب خانواده‌های فلسطینی پیش رفت. از طرفی، رژیم صهیونیستی به‌دنبال فاصله گرفتن مردم ساکن غزه از حماس بود و در تبلیغاتش‌ نیز تلاش زیادی برای این فاصله‌گذاری و تضاد آنها با یکدیگر کرد. در صحنه عمل اما افکارعمومی دنیا مشاهده کرد که مرد و زن فلسطینی زیر شدیدترین و مهیب‌ترین بمباران‌ها حاضر به ترک صحنه زندگی نشدند. این قسمت از ماجرای حمله اسرائیل به غزه اتفاق بسیار عجیبی بود و کمتر مورد توجه تحلیل‌های رسانه‌ای قرار گرفت.

به‌رغم بمباران سنگین غزه که با بمب‌های چند تنی آمریکا در غزه انجام شد، هیچ خبری دال بر اینکه خانواده‌ها ازجمله زنان نیروی مقاومت را سرزنش کنند یا حماس را عامل شهادت خودشان بدانند منعکس نشد، بلکه بالعکس، ایمان و اعتقاد راسخ زنان و خانواده‌های فلسطینی در غزه زبانزد شد. مردم غزه خسته نشدند و به لحاظ روانی شکسته نشدند. صهیونیست‌ها منتظر بودند تا مردم غزه با تحت فشار گذاشتن حماس برای پایان جنگ، غزه را هم ترک کنند. حتی خبرگزاری‌های خارجی هم که عموما خط رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کنند، هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه زنان و مردان فلسطینی از حماس و مقاومت در سرزمین‌شان خسته شده باشند، منتشر نکردند.

توجه به این زاویه از جنگ غزه، تبلیغات رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حماس زنان و خانواده‌های فلسطینی را سپر انسانی قرار داده است را هم خنثی می‌کند. حماس معلوم نیست کجای غزه است و صهیونیست‌ها از آنان خبر ندارند. صهیونیست‌ها کمتر گفتند که در حملات‌شان پایگاه‌های حماس را هدف قرار داده‌اند و اگر هم چنین ادعایی کرده‌اند، صرفا تبلیغات بوده است. حملات آنان تنها بمباران کور مردان، زنان، کودکان و مردان غیرمسلح در این منطقه بوده است.

به بیان دیگر، زنان و مردان غزه سرخورده نشدند و هرگز از بابت مسیری که حماس در خط مقاومت رفته است، ابراز پشیمانی نکردند و این در یادبود صحنه‌های مقاومت اخیر ماندگار خواهد شد. زنان غزه پشتیبان حماس بودند و همچنان نیز در حال مقاومت هستند. بیش از ۸هزار شهید در یک منطقه بسیار باریک با مساحت کم از جمع خانواده‌های غزه کم شدند ولی مردان و زنان فلسطینی کمر خم نکردند. این تحول بسیار مهمی است که نباید نادیده گرفت.

کد خبر 803306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha