یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

سران ارشد انگلیس و فرانسه روز یکشنبه مدعی شدند که نگران وضعیت وخیم شهروندان غزه هستند.

مکرون

به گزارش همشهری آنلاین، در حالیکه دولت‌های فرانسه و انگلیس همگام با آمریکا در روزهای اخیر بارها از رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس حمایت علنی کرده‌اند، روز یکشنبه سران این دو کشور اروپایی مدعی نگرانی برای شهروندان غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس و «امانوئل ماکرون» رئیس ‌جمهور فرانسه روز یکشنبه در تماس تلفنی نگرانی خود را درباره ارسال کمک‌ به  شهروندان غزه ابراز کردند.

سخنگوی سوناک گفت:«سوناک و ماکرون بر اهمیت دریافت کمک فوری بشردوستانه به غزه تاکید کردند. آنها توافق کردند که در تلاش‌ها برای رساندن غذا، سوخت، آب و دارو به کسانی که به آن نیاز دارند با یکدیگر همکاری کنند.»

این مقام انگلیسی گفت که آنها نگرانی خود را از خطر تشدید تنش در منطقه وسیع‌تر به ویژه در کرانه باختری ابراز کردند.

شمار شهدای غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۸۰۰۵ نفر رسید که ۳۳۲۴ نفر آن‌ها را کودکان، ۲۰۶۲ نفر را زنان و ۴۶۰ نفر را افراد سالخورده تشکیل می‌دهند. 

این آمار در بیست و سومین روز از جنگ علیه غزه اعلام شده و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران محله‌های مسکونی ادامه می‌دهند و تنها ظرف چند ساعت گذشته ۳۰۲ نفر به شهادت رسیده‌اند. 

«أشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که رژیم صهیونیستی طی چند ساعت گذشته مرتکب ۵۶ مورد کشتار شده است که در نتیجه آن ۳۰۲ نفر که اکثر آن‌ها از آوارگان در جنوب نوار غزه بودند، به شهادت رسیدند. 

القدره در یک کنفرانس خبری گفت که رژیم اشغالگر به صور عمدی مرتکب ۸۸۱ کشتار علیه خانواده‌ها شده است که در نتیجه آن ۶۱۲۰ نفر شهید شده‌اند و تعداد زیادی نیز از قربانیان همچنان زیر آوار هستند. 
به نوشته وبگاه «العهد»، القدره افزود که ۱۸۷۰ نفر مفقودی اعلام شده که ۱۰۲۰ نفر آن‌ها کودکانی هستند که همچنان زیر آوار مانده‌اند. 

وی به حملات رژیم صهیونیستی علیه کادر درمان نیز اشاره کرد و گفت که ۱۱۶ نفر از کادر درمان به شهادت رسیده و ۲۵ خودروی امداد نیز منهدم شد. 

کد خبر 802638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    اسرائیل در جنگ نوار غزه با حمایت آمریکا و غرب قوانین بین‌المللی را رعایت نکرده است و هنوز هم رعایت نمی کند و 15 مهرماه تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.