عضو کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در تذکری به مواردی که در قانون حفظ فضای سبز مورد بی‌توجهی قرار گرفته است،‌اشاره کرد و گفت: خرید باغ‌ها در ادوار مختلف مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

احمد صادقی

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین،‌ احمد صادقی عضو شورای شهر در تذکری در رابطه با حفظ فضای سبز، گفت: اجرای قانون و آیین نامه حفظ فضای سبز مصوبه شورای عالی استان‌ها، تنها قانون مرجع در مورد باغ‌ها است.

او افزود: ‌این قانون تکلیف پر اهمیت را برعهده شورای عالی استان‌ها قرار داده و ‌در آخرین مصوبه سال ۱۴۰۱ تکلیفی را بر عهده شهرداری ها و شورای شهر و .. گذاشته است که اگر رعایت شود،‌عمده دغدغه‌ها حفظ خواهد شد. مطابق ماده ۳ این قانون، استعلام و عدم ارسال پرونده‌های املاک به کمیسیون ها و شورای شهر مشخص شده است و نیاز به ارسال نیست،بر همین اساس معلوم نیست که چرا گردش کار اضافه تعیین شده است.

عضو کمیته شهرسازی در ادامه با تکیه بر مواد قانونی به اقدامات انجام نشده اشاره کرد و گفت: پاسخ استعلام در بستر سامانه الکترونیک ظرف ۱۰ روز باید داده شود اما این اتفاق نیفتاد. مطابق با ماده ۱۰ و ۲ قانون تعیین شناسنامه باغات انجام نشده است و اگر این اتفاق می‌افتاد، مردم اینگونه گرفتار نمی‌شدند.

به گفته صادقی«شهرداری باید هر سال برای ۲۰ درصد از درخت‌های شهر را پلاک تخصیص دهد و از روشهای هوشمند استفاده کند اما در دوران مختلف این اتفاق رخ نداد، همچنین اقدام خاصی در سال‌های متمادی برای خرید باغ‌ها و بسته های تشویقی انجام نشده است.»

این عضو شورای شهر تأکید کرد: مطابق تبصره ۲ ماده ۱۲ شورای عالی استان ها باید شوراها گزارش را به شورای عالی استان ها و پس از آن به شورای حفظ بیت المال بدهد بدهند اما اقدامی در این حوزه شاهد نیستیم.

صادقی افزود: سلیقه گرایی ریشه تمام تخلفات است، با خود رأیی و تصمیمات شخصی نمیتوان به اهداف قانون گذار رسید. شهرداری تهران و شورای شهر ضمن اجرای دقیق قانون حفظ و گسترش فضای سبز، باید گزارش کار را خود را در صحن شورای شهر ارائه دهند.

کد خبر 802380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha