کتاب«من مادرم، فرید» به قلم زهرا سلگی، روایتی مادرانه از زندگی نخبه‌ای گمنام به نام «سیدفریدالدین معصومی» است که از سوی انتشارات حماسه یاران چاپ و منتشر شده است.

من مادرم فرید

همشهری آنلاین- علی‌الله سلیمی: حمله تروریستی داعش به حرم احمدبن‌موسی شاهچراغ (ع) در شیراز، یکی از فجایع دردناک در سال‌های اخیر بود که یک مکان مذهبی با زائران عاشق اهل بیت(ع) را هدف قرار داد و ماهیت تروریست‌های داعش را بیش از پیش آشکار کرد. در حمله تروریستی داعش تعدادی از زائران به شهادت رسیدند که یکی از آن‌ها، نخبه‌ای گمنام به نام «سیدفریدالدین معصومی» بود. اکنون زندگی و کارنامه پربار این نخبه شهید، دستمایه نگارش کتابی به نام «من مادرم، فرید» به قلم زهرا سلگی شده که روایتی مادرانه از زندگی سیدفریدالدین معصومی است؛ نخبه‌ای که هم قاری و حافظ کل قرآن بود و هم مخترع اولین ربات ماهی در کشور نیوزلند. او به‌خاطر همین موفقیت پیشنهاداتی برای اقامت در خارج و ادامه زندگی در آلمان و آمریکا دریافت می کند، ولی هیچ‌کدام را به عشق وطن و خدمت به آن نمی‌پذیرد و به ایران برمی‌گردد. وی بعد از مدتی به‌دلیل شایستگی‌هایی که داشته عهده‌دار مدیریت هلدینگ بزرگ غدیر می‌شود. در کنار همه این موفقیت‌ها، یکی از مهمترین شاخصه‌های زندگی سیدفرید پر رنگ بودن معنویت و اخلاق در حیات اوست؛ تا آنجا که زندگی در خارج از کشور با تمام اقتضائاتش تغییری در پایبندی‌اش به اصول ایجاد نمی‌کند و او فریدی مومن‌تر به کشور برمی‌گردد. شهید معصومی فرزندی بود مورد توجه پدر و مادر، همسری که عاشقانه زندگی‌اش را دوست داشت، و پدری که نمی‌گذاشت مشغله‌هایش ذره‌ای بین او و فرزندانش جدایی بیندازد. سید فرید در روزگاری که کشور درگیر فتنه بزرگ سال ۱۴۰۱ بود، برای انجام ماموریت به لامرد شیراز رفت و در یکی از پاک‌ترین نقاط کشور در حرم حضرت شاهچراغ به آرزویش یعنی شهادت رسید. کتاب«من مادرم، فرید» سعی دارد فرید را از زاویه نگاه مادر در جان و دل خواننده بنشاند.
روایت مادرانه از یک شهید نخبه و گمنام
در معرفی شهید سیدفریدالدین معصومی آمده است:« جوان بود و تحصیلکرده دو تا از دانشگاه‌های معتبرنیوزلند در رشته مهندسی مکانیک. یک مدل ربات‌ماهی پیشرفته را در دوران تحصیلش اختراع کرده بود و مقالات علمی‌اش در چندین مجله و کتاب بین‌المللی به چاپ رسیده‌بود؛  با همین افتخارات، می‌توانست بعد از تمام‌شدن دکترایش در اروپا یک زندگی مرفه و بدون دغدغه را شروع کند اما تصمیم گرفت برگردد و کنار مردم وطنش، برای حل شدن مشکلات کشور بجنگد؛ آخر هم در مأموریتی برای خدمت به مردم، آسمانی شد. «سید فریدالدین معصومی»، ۳۹ ساله، یکی از شهدای حمله تروریستی داعش به حرم احمدبن‌موسی شاهچراغ (ع) در شیراز بود.

کد خبر 801676

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha