چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
۰ نفر

کرملین چهارشنبه اعلام کرد که ارتش روسیه تحت نظارت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور رزمایش بازدارندگی راهبردی هسته ای برگزار کرد.

رزمایش هسته ای

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از اسپوتنیک، کرملین در بیانیه‌ای گفت: این رزمایش تحت رهبری ولادیمیر پوتین فرماندهی کل قوای نیروهای مسلح فدراسیون و با حضور قوا و تجهیزات زمینی، هوایی و دریایی نیروهای بازدارندگی هسته‌ای برگزار شد.

کرملین افزود که در این رزمایش «پرتاب عملی موشک‌های کروز و بالستیک انجام شد» و «یک موشک بالستیک قاره‌پیمای یارس از زیردریایی هسته‌ای تولا در دریای بارنتس شلیک شد.»

این بیانیه افزود: اهداف این رزمایش به طور کامل محقق شد.

بنا بر گزارش‌ها، پوتین از طریق ویدیوکنفرانس بر این رزمایش نظارت داشت و گزارش‌هایی از سرگئی شویگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح درباره این رزمایش دریافت کرد.

شویگو گفت که این رزمایش، تمرین «یک تهاجم پیچیده هسته‌ای در پاسخ به حمله هسته‌ای دشمن» بود.

قوای راهبردی هسته‌ای روسیه بخشی اصلی از نیروهای تهاجمی راهبردی این کشور و شامل نیروی موشکی راهبردی، نیروی هسته‌ای راهبردی دریایی و نیروی هسته‌ای راهبردی هوایی است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مرداد ماه گفت: تسلیحات هسته‌ای تنها پاسخ ممکن به برخی تهدیدهای بزرگ خارجی علیه امنیت روسیه است.

وی در مصاحبه‌ای با نشریه «امور بین‌الملل» روسیه افزود: سیاست دولت روسیه در حوزه بازدارندگی هسته‌ای، صرفا دفاعی بوده و هدف آن این است که پتانسیل نیروهای هسته‌ای در پایین‌ترین سطح لازم حفظ شود تا زمینه دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور تضمین و از تهاجم علیه روسیه و متحدانش جلوگیری شود.

لاوروف اظهار کرد: امروزه داشتن تسلیحات هسته‌ای در چارچوب بازدارندگی تنها پاسخ ممکن به برخی تهدیدهای بزرگ خارجی علیه امینت کشور ماست.

کد خبر 801455
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha