در صورت گسترش جنگ، حمله به نقاطی که تل‌آویو را فلج کند، یکی از مهم‌ترین اهداف محور مقاومت خواهد بود.

کدام نقاط اسرائیل اهداف مقاومت است؟

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ «جان واردن» سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا مبدع نظریه‌ جنگی‌ است که به «پنج حلقه واردن» شهره است. در این نظریه، مراکز ثقل یک کشور به مثابه اعضای بدن تشبیه شده است. این تئوری مبتنی بر این نکته است که در صورت انهدام هرکدام از نقاط ثقل، پیکره کشور هدف فلج خواهد شد. این پنج حلقه به ترتیب حلقه رهبری (Leadership)، ملزومات سیستم (System Essentials)، زیرساخت (Infrastructure)، جمعیت (Population) و نیروهای نظامی میدان (Fielded Military Forces) هستند.

حلقه سوم واردن مربوط به زیرساخت‌های حمل و نقل نظیر فرودگاه، راه آهن، بنادر، محورهای مواصلاتی است.  در صورت ورود محور به جنگ، یکی از اهداف ضد حمله می‌تواند قطع نقاطی باشد که  خطوط پشتیبانی رژیم به حساب می‌آیند. در حال حاضر این خط، کریدور هوایی است که از مبدا اروپا و آمریکا به مقصد اراضی اشغالی ایجاد شده است.

راه نابودی کریدور هوایی، هدف قرار دادن فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی است. ارتش آمریکا طی چند روز گذشته پروازهای متعددی برای انتقال تسلیحات انجام داده است؛ نظیر محموله‌ خودروهای زرهی اهدایی آمریکا که روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه در فرودگاه بن‌گوریون رژیم تخلیه شد. این امر نشان می‌دهد پل هوایی آمریکا به فلسطین اشغالی، خط اصلی تغذیه ماشین جنگی رژیم صهیونیستی شد. 

این پل هوایی شامل فرودگاه و پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش رژیم از شمال تا جنوب فلسطین است. فرودگاه بن‌گوریون، فرودگاه حیفا و فرودگاه رامون سه فرودگاه بین‌المللی رژیم صهیونیستی هستند. پایگاه هوایی «نواتیم»، «حتسریم»، «حتسور»، «رامون»، «تل‌نوف» و «پالماخیم» از جمله پایگاه‌های هوایی رژیم است. این پایگاه‌های هوایی دورترین تاسیسات نظامی نسبت به جبهه شمال هستند.  

کدام نقاط اسرائیل جزو اهداف محور مقاومت است؟ |جزئبات و نقشه را ببینید؛ اینگونه تل آویو فلج خواهد شد
شش پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی اطراف نوار غزه | منبع: Arabi21

رژیم صهیونیستی تقلا شدیدی دارد تا نقش مرد دیوانه را بازی کند. در همین چارچوب، جبهه شمالِ فلسطین اشغالی با حزب الله مشتعل شده و اکنون سه لشکر از ارتش رژیم در مجاورت مرزهای شمالی فلسطین اشغالی مستقر شده است.

این احتمال می‌رود که روند جنگ به سمت ورود حزب الله برای سرکوب نیروهای مهاجم صهیونیستی حرکت کند.  لذا فلج شدن پایگاه‌های هوایی و فرودگاه‌های رژیم در ساعت صفر عملیات می‌تواند روند تغذیه نظامی آن را فلج کند.

توان موشکی و پهپادی نیروهای محور مقاومت، به طور خاص حزب الله، این مهم را می‌تواند محقق کند.  سرهنگ «ساریت زهاوی» موسس اندیشکده صهیونیستی آلما (Alma) در گزارشی تحت عنوان «اگر حزب الله به جنگ بپیوندد، چه اتفاقی می‌افتد؟» نوشت که زرادخانه حزب الله نسبت به بسیاری از ارتش‌های اروپایی تجهیزات بیشتری دارد. در این گزارش، برد موشک‌هایی که رژیم از آن اطلاع دارد به صورت گرافیکی منتشر شده است. 

رژیم صهیونیستی برآورد کرده که «فجر ۵» تا عمق ۷۵ کیلومتری، «خیبر ۱» تا عمق ۱۲۰ کیلومتری، «زلزال ۲» تا عمق ۲۱۵ کیلومتری و «فاتح ۱۱۰» تا عمق ۲۶۰ کیلومتری فلسطین اشغالی را پوشش می‌دهد. البته همین اطلاعات رژیم نیز دقیق نیست. زیرا نسل چهارم موشک «فاتح ۱۱۰» دارای برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر و قابلیت نقطه‌زنی است و می‌تواند کل اراضی اشغالی را پوشش دهد. 

کدام نقاط اسرائیل جزو اهداف محور مقاومت است؟ |جزئبات و نقشه را ببینید؛ اینگونه تل آویو فلج خواهد شد
برد آنچه رژیم صهیونیستی از زرادخانه موشکی حزب‌الله  اطلاع دارد
منبع: اندیشکده صهیونیستی آلما (Alma)

رژیم صهیونیستی برآورد کرده است که ۹/۱۵۰/۰۰۰ اسرائیلی زیر برد موشکی حزب الله قرار دارند.  یکی از مزیت‌های حزب الله این است که به سایر اضلاع محور مقاومت، اتصال سرزمینی دارد. اکنون با استناد به دارایی اطلاعاتی رژیم از قدرت نظامی حزب الله، نیروهای مقاومت لبنان دارای زرادخانه ۱۵۰ هزار موشک/راکت و هواپیماهای بدون سرنشین حزب الله با برد بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر است.

این برد از این جهت حائز اهمیت است که طول اراضی اشغالی فلسطین از شمال تا جنوب در بیشینه آن ۴۲۰ کیلومتر است. اراضی اشغال شده به دست رژیم صهیونیستی از بلندی‌های جولان در جبهه شمالی تا بندر ایلات در خلیج عقبه زیر سایه قدرت نظامی حزب الله قرار دارند.

کد خبر 800832
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • کریم صابر IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 10
    اسرائیل. بهارمقاومت شکل گرفته.. عصریخبندان نظام سلطه تمام شد. ...و؛؛تودرحال آب شدنی.
  • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 6
    عسر ما یسر است و فتح ما قریب از سر دنیا بلا رد می‌شود
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    4 7
    چندین روز پیش نوشتم که بهترین راه برای فلج کردن اسرائیل زدن فرودگاه ها و تاسیات زیرزمینیشونه، اینجوری اسرائیل فلج میشه. با راکت پراکنی مقاومت به جایی نمیرسه، باید با موشک قوی و سنگین و دقیق فرودگاه ها رو بزنن، اگر تونستن هواپیما های جنگی رو در آشیانه ها بزنن چه بهتر. این راکت ها رو الان باید به سمت تانک هایی که نزدیک غزه صف کشیدن بزنن که تعدادیشون رو نابود کنن.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    4 2
    یالله حمله کن .
  • توانا IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 6
    اسرائیل دمل خاورمیانه باید ارثز بین برود . درود بر رهبر انقلاب مرگ بر شیطان بزرگ