«حسنی نگو یه دسته گل»، امکان ندارد بخشی از این شعر آشنا را برای جوان‌های امروز و کودکان دیروز بخوانید و ببینید که بقیه آن را برایتان از حفظ نمی‌خوانند! خالق این شعر محبوب و مشهور، منوچهر احترامی است.

منوچهر احترامي

همشهری-نیلوفر ذوالفقاری: خیابان ۳۵/۳ نیروی‌هوایی در سیزدهمین تکه پایتخت به‌نام مردی ثبت شده که خاطرات کودکی خیلی از ما و نسل‌های پیش‌تر، با شعر و قصه‌های خوش‌رنگ و لعابش عجین شده‌است. منوچهر احترامی از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان بود.

بیش از یک دهه از خداحافظی‌ ابدی بچه‌ها با خالق «قصه‌های حسنی» می‌گذرد. استاد احترامی سال‌ها همراه مادرش در خیابان نیروی‌هوایی سکونت داشته و مدیریت شهری به پاس قدردانی از حضور او و خانواده‌اش، کوچه محل سکونتش را به‌نام او تغییر نام داده‌ است. با نامگذاری معابر به‌نام چهره‌های سرشناس شعر و ادبیات، از یک سو نام و یاد شخصیت‌های تأثیرگذار جاودانه می‌شود و از سوی دیگر زمینه آشنایی نسل آینده با این افراد فراهم می‌شود. منوچهر احترامی یکی از این نام‌هاست، یکی از طنزپردازان پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان است که از سال ۶۰ تاکنون از محبوب‌ترین نویسندگان کتاب‌های کودکان به‌شمار می‌آید؛ شاعری که خیلی‌ها او را به‌نام «خالق قصه‌های حسنی» می‌نامند. منوچهر احترامی در دوران حیاتش بیش از ۵۰عنوان کتاب برای کودکان نوشته و منتشر کرده‌ است. او کارمند و بازنشسته مرکز آمار ایران بود. استاد منوچهر احترامی، شاعر، طنزپرداز، روزنامه‌نگار و نویسنده به‌یادماندنی بچه‌های ایران امضاهای مستعاری همچون «م. پسرخاله» و «الف - اینکاره» داشته است.

کد خبر 800823
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha