مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲
۲ نفر

سیستم پرتاب الکسیف/سوخوی آلباتروس، که در سال ۱۹۷۴ ارائه شد، اما هرگز ساخته نشد، در ویدیویی در کانال یوتیوب «Hazegrayart» قابل مشاهده است.

 سیستم پرتاب الکسیف/سوخوی آلباتروس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیواطلس، سیستم پرتاب الکسیف/سوخوی آلباتروس، که در سال ۱۹۷۴ ارائه شد، یک شاتل فضایی شوروی را روی یک هواپیمای فضایی حامل پرتاب می‌کرد که از پشت یک بارج هیدروفویلینگ پرتاب می‌شد. البته که در واقعیت اتفاق نیفتاد، اما در یک کانال یوتیوب می‌توانید ویدیویی خیالی از آن را ببینید. 

کانال یوتیوب «Hazegrayart» بیش از ۱۰۰ ویدیو با رندر زیبا ساخته که شامل پرتاب یا نمایش عملکرد برخی از عجیب‌ترین هواپیماها و فضاپیماهایی را که در واقعیت یا داستان‌های علمی‌-تخیلی پیشنهاد شده‌اند.

آخرین ویدیوی این کانال، پرتاب شاتل فضایی دوران شوروی را نشان می‌دهد که توسط سازنده هواپیما سوخو، مشهور به ساخت جت‌های جنگنده، و متخصص خودروهای هیدروفویل/زمینی، روستیسلاو الکسیف در دهه ۱۹۷۰ پیشنهاد شده بود. 

الکسیف/سوخوی آلباتروس یک سیستم پرتاب شاتل سه مرحله‌ای بود که قادر بود بدون نیاز به سکوی پرتاب یا حتی باند، شاتل فضایی را به آسمان پرتاب کند. همچنین تمامی مراحل قابل بازیابی و استفاده مجدد بودند. پایه این سیستم که در سال ۱۹۷۴ پیشنهاد شد، یک بارج ۷۰ متری و ۲۰۰۰ تنی هیدروفویلینگ بود. هواپیمای حامل آلباتروس با بال دلتای ۹۱ متری و با وزن ۱۲۵۰ تن با سوخت کامل و دارای موشک اکسیژن مایع/هیدروژن مایع قادر به تولید ۷.۸۴ میلیون کیلونیوتن است. پشت آن شاتل فضایی آلباتروس راکتوپلان ۴۹ متری  با وزن تنها ۳۲۰ تن و با سوخت کامل و موشک ۱.۹۶ میلیون کیلونیوتنی  قرار دارد.

این پیشنهاد عجیب و غریب هرگز تصویب نشد، با این حال می‌توانید رندر کانال Hazegrayart را ببینید و از این پرتاب عجیب لذت ببرید. 

کد خبر 800366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha