حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان به‌طور رسمی نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری ماه آگوست در این کشور اعلام کرد.

به گزارش الجزیره، کرزی در نشست خبری مشترک با گوردون براون، نخست‌وزیر انگلیس برای نخستین بار به‌طور عمومی اعلام کرد که به‌منظور در اختیار گرفتن مقام ریاست جمهوری برای دومین دوره تلاش خواهد کرد.

وی گفت: آغاز روند ثبت نام از کاندیدا‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان گامی دیگر در راستای تقویت دمکراسی است و من به همراه معاونانم ظرف چند روز آینده
ثبت نام خواهیم کرد.

ثبت نام از نامزدهای ریاست‌جمهوری افغانستان از روز شنبه آغاز شده و 8 می‌(18 اردیبهشت) پایان خواهد یافت. این انتخابات حساس قرار است 20 آگوست(29 مرداد) برگزار شود. گفته می‌شود که مقام‌های آمریکا تمایلی به ادامه کار کرزی ندارند و به همین منظور ریچارد هالبروک، فرستاده ویژه باراک اوباما با چند نامزد انتخابات افغانستان مذاکراتی را انجام داده است.

گوردون براون، نخست وزیر انگلیس روز گذشته به‌طور غیر‌منتظره به افغانستان رفت و با مقام‌های ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در نشست خبری مشترک با کرزی بر ضرورت مقابله با تروریسم در افغانستان و مناطق مرزی نزدیک پاکستان و کمک به توسعه این کشور تاکید کرد.

براون با اعلام استراتژی جدید انگلیس برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد که نظامیان این کشور در افغانستان افزایش پیدا می‌کنند. وی تصریح کرد که در استراتژی جدید انگلیس با افغانستان و پاکستان به‌عنوان 2کشور متفاوت اما مکمل یکدیگر رفتار خواهد شد.

نخست‌وزیر انگلیس ادامه داد: نگرش ما به افغانستان و پاکستان متفاوت است و ما باید مکمل یکدیگر باشیم. استراتژی ما برای برخورد و افزایش تروریسم باعث می‌شود تا ما امنیت بیشتری را در خیابان‌های انگلیس فراهم کنیم.

براون همچنین درباره ترور زنجیره ای هشدار داد که به گفته او از مناطق کوهستانی آغاز شده و تا پایتخت کشورهای جهان ادامه می‌یابد. براون پیش از کابل، از ولایت هلمند در جنوب افغانستان - محل استقرار تعداد زیادی از نظامیان انگلیسی - دیدن کرد.

براون روز گذشته اعلام کرد که برای ثبات در افغانستان، نیاز است تا سال 2011، سربازان ارتش این کشور از 75 هزار نفر به 135هزار نفر افزایش یابد و تعداد ماموران پلیس این کشور نیز چندین هزار نفر بیشتر شود.

وی همچنین بر ضرورت تقویت نیروهای انتظامی و امنیتی افغانستان برای برعهده گرفتن مسئولیت‌های بیشتر در نقاط مختلف این کشور تاکید کرد.

کد خبر 80035

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز