یک شلوار جین منتسب به برند Levi’s که یکی از قدیمی‌ترین شلوار جین‌ها در دنیا توصیف شده، در یک حراجی به قیمت ۱۰۰ هزار دلار (معادل حدودا ۵ میلیارد تومان) به یک خریدار آنلاین ناشناس مستقر در تایلند فروخته شد. 

شلوار

به گزارش همشهری آنلاین، این شلوار جین مربوط به سال ۱۸۷۳، دو دهه پیش در معدنی در نوادا پیدا شد که به دلیل آب و هوای خشک این ایالت و شمار معادن متروکه آن، برای شکارچیان جین‌های قدیمی نقطه حساسی بود. این شلوار جین هنوز توسط برند Levi’s تایید نشده است. 

این حراج روز ۳۰ سپتامبر به عنوان بخشی از دومین دوره جشنواره فستیوال قدیمی دورانگو برگزار شد؛ فستیوالی که بهشتی چهار روزه برای علاقمندان اشیاء قدیمی در نیومکزیکو به حساب می‌آید.

در جشنواره فستیوال قدیمی دورانگو، شلوارهای جین یکی از اقلام محبوب در حراج بودند. فروشنده، بریت ایتون، سازمان‌دهنده این رویداد نیز بود. ایتون این شلوار را از یک کلکسیونر ژاپنی در سال ۲۰۲۲ خریده بود و امیدوار بود پیشنهاداتی به مبلغ ۱۵۰۰۰۰ دلار جلب کند، اما در نهایت کمترین قیمت قابل‌قبول را دریافت کرد. 

عکس | شلوار جین کهنه و پاره‌ای که ۵ میلیارد تومان فروخته شد
شلوار جین Levi’s، متعلق به سال ۱۸۷۳

جای تعجب نیست این شلوار جین که اندازه کمر آن ۳۴ اینچ و ساق پای آن ۳۱ اینچ است، در وضعیت پریشانی باشد. بخشی از قسمت پایین پای چپ از بین رفته و پای راست از قسمت جلو تعمیر شده است. این شلوار یک سگک پشتی و یک جیب تکی پشتی دارد؛ سبکی در شلوار جین که قبل از سال ۱۹۰۰ مد بود. 

راه‌اندازی جشنواره اشیاء قدیمی دورانگو توسط ایتون که قبلاً یک فروشگاه قدیمی در دورانگوی کلرادو به نام Carpe Denim را بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۵ اداره می‌کرد، تقریباً تصادفی بود. او در مواجهه با پرداخت هزینه‌های یک انبار جدید برای کسب‌وکار قدیمی‌اش، تصمیم گرفت یک مهمانی و یک حراجی برگزار کند که به سرعت تبدیل به یک رویداد چندروزه شد که کلکسیونرهایی از سراسر جهان را به خود جلب کرد. 

حالا آن رویداد چندروزه به یک رویداد سالانه تبدیل شده و ایتون هزینه‌های میزبانی آن را در ازای دریافت ۱۵ درصد از تمام اقلام حراج‌شده، تامین می‌کند. 

سال گذشته، این جشنواره حراج شاهد فروش یک جفت Levi's از اواخر قرن نوزدهم به قیمت ۸۷۰۰۰ دلار بود که آن زمان یکی از گران‌ترین شلوارهای جین قدیمی فروخته‌شده بود.

منبع: فرادید

کد خبر 800336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • زیگنس IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    19 1
    خدا وکیلی به من بگن 10 هزار تومن هم نمی خرم
  • US ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    5 0
    من ببینمش برش ندارم بدرد چه می خورد عدهای پول مفت دارند نداند چکا ر کنند این می خرند
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    7 0
    خدا عقل بده!!
  • یک ایرانی IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    8 0
    چی بر سر انسانها آمده که در حالی فقر و گرسنگی و کمبودمواد ضرروری بدن روزانه قربانی میگیره ، اینچنین هزینه ایی که فقط مایه تاسفه ، میشه ... به ولله درد داره ... چی شده که انسانها از آدمیت دور شدن... خدایا از ناراحتی بغض کردمه و دارم خفه میشم ...
  • زیبا IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    13 0
    به خدا حتی حاضر نیستم لمسش کنم چه برسه به خریدنش
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    هر کی به اینا پول میده عقل نداره
  • برکت الله IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    اینکه شلوار عمو علی داداش
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    این طور موارد خوندنیشم چندش آور ..این یک نوع تبلیغ مردم رابه ژنده پوشی میکنند.احمق هست کارای اینورا تایید کنند.