حملات گسترده و ضدانسانی رژیم‌صهیونیستی به نوارغزه درحالی وارد سومین هفته خود شده که مردم سراسر ایران ‌اسلامی طی روزهای گذشته به ‌شکل‌های گوناگون همبستگی خود را با مردم فلسطین و رزمندگان جبهه‌ مقاومت در سرزمین‌های اشغالی نشان داده و اعلام کرده‌اند آماده حمایت از غزه مظلوم هستند.

پویش حریفت منم

همشهری‌آنلاین_گروه‌سیاسی: اگرچه در نخستین لحظات آغاز حملات ددمنشانه رژیم ‌صهیونیستی به غزه و کشتار غیرنظامیان، دولت ایران دیپلماسی فعالی را به‌منظور توقف هرچه سریع‌تر جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی به‌کار گرفته و از همه ابزارهای دیپلماتیک برای تحقق این مهم استفاده کرده، اما مردم ایران در شهرهای مختلف کشور نیز با انجام اقدام‌هایی خودجوش، با مردم مظلوم فلسطین اعلام همبستگی کردند.

از برپایی راهپیمایی‌های عظیم در شهرهای مختلف کشور توسط قشرها و اصناف مختلف تا راه‌اندازی پویش‌های مردمی به ‌منظور حمایت از مردم غزه، ازجمله اقدام‌های خودجوشی است که طی روزهای اخیر از سوی مردم ایران اسلامی انجام شده ‌است. در این میان پویش «حریفت منم» یکی از فعالیت‌های مردمی در راستای حمایت از مردم غزه به‌ حساب می‌آید که طی روزهای اخیر شاهد فراگیر شدن آن هستیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد گستره آن از زبان فارسی فراتر رفته و مردم کشورهای عربی نیز به این پویش پیوسته‌اند.

آماده برای نبرد با رژیم‌ صهیونیستی

به‌دنبال عملیات غافلگیرانه و بی‌نظیر «طوفان‌الاقصی» و آغاز موج نسل‌کشی رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه و هدف قراردادن غیرنظامیان، ازجمله زنان و کودکان، پویشی مردمی با عنوان «حریفت ‌منم» به‌ منظور اعلام حمایت و همبستگی با مردم مظلوم غزه به‌راه افتاد که با سرعت کم‌نظیری فراگیر شد. این پویش در ابتدا از سوی جمعی از جوانان ایرانی با راه‌اندازی سامانه‌ای اینترنتی آغاز شد؛ پایگاهی مجازی به آدرس «alaqsastorm.com» که به مردم ایران این امکان را می‌داد برای حضور در سرزمین‌های اشغالی و اعلام آمادگی به‌منظور مبارزه با رژیم‌ صهیونیستی، آن ‌هم با شعار «حریفت ‌منم»، ثبت‌نام کنند. استقبال از این پایگاه اینترنتی در نخستین ساعت‌های راه‌اندازی آن، به‌سرعت فراگیر شد؛ تا جایی در کمتر از ۷۲ساعت، بیش‌از یک میلیون و ۵۰۰هزارنفر برای اعزام به سرزمین‌های اشغالی در این سامانه ثبت‌نام کردند.

«حریفت‌ منم»؛ محور همبستگی

پویش «حریفت ‌منم» با استقبال بی‌سابقه‌ای در افکار عمومی ایران مواجه شد؛ موضوعی که نشان‌ می‌دهد محکوم کردن جنایات رژیم ‌صهیونیستی محوری برای اتحاد و همبستگی مردم ایران در سراسر کشور به ‌حساب می‌آید و قشرهای مختلف مردم، صرف‌نظر از هر دین، آیین، اعتقاد سیاسی و جناحی، حامی مردم فلسطین هستند و همواره برای حمایت عملی از مظلوم آمادگی دارند. برهمین اساس هم هست که آخرین آمارهای ثبت‌ شده در سامانه اینترنتی پویش «حریفت‌ منم» نشان می‌دهد تا لحظه تنظیم این گزارش بیش‌از ۵ میلیون ‌و ۹۹۷ هزارنفر برای اعزام به سرزمین‌های اشغالی و حمایت عملی از مردم غزه اعلام آمادگی کرده‌اند؛ آماری که لحظه به لحظه نیز درحال افزایش است.

۶ میلیون ایرانی، آماده اعزام به غزه

اعلام آمادگی ۶ میلیون‌نفر

علاوه‌بر آمار بی‌نظیر ثبت‌نام‌کنندگان ایرانی برای اعزام به سرزمین‌های اشغالی (حدود ۶ میلیون‌نفر)، این روزها پویش «حریفت ‌منم» به اصلی‌ترین هشتگ فارسی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده ‌است؛ موضوعی که نشان‌دهنده حمایت کاربران ایرانی از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی است. اتحاد کم‌نظیر ایرانیان در حمایت از فلسطین درحالی‌است که در روزهای اخیر رسانه‌های صهیونیستی و برخی شبکه‌های فارسی‌زبان تلاش بی‌نتیجه‌ای صرف کردند تا منکر همدلی مردم ایران از فلسطینیان شوند و این موضوع را رویکردی صرفا حکومتی جلوه دهند. درچنین شرایطی اما طی ۱۶ روزی که از جنگ در غزه می‌گذرد، شاهد جلوه‌های بی‌بدیلی از حمایت گسترده مردم ایران از جبهه‌ مقاومت فلسطین بوده‌ایم که استقبال بی‌نظیر از پویش «حریفت‌ منم» از مهم‌ترین نمودهای آن به ‌شمار می‌رود.

پویشی که جهانی شد

استقبال بی‌نظیر از پویش «حریفت ‌منم» به مرزهای ایران محدود نماند و طی روزهای اخیر شاهد فراگیر شدن آن در میان مسلمانان در شهرهای مختلف جهان بوده‌ایم. این پویش درحالی به نماد همبستگی درمیان مسلمانان تبدیل شده، که افکار عمومی جهان ‌اسلام نیز به‌سرعت از آن استقبال کرده و شاهد راه‌اندازی پویشی در کشورهای عربی با عنوان «اتحداک» بوده‌ایم. این پویش طی روزهای اخیر به‌سرعت در زبان‌های مختلف جهان و به‌ویژه درمیان مسلمانان فراگیر شده ‌است و تأکید دارد که «محاکمه و مبارزه علیه اسرائیل فقط محدود به مردم فلسطین نیست و همه مردم جهان با رنگ‌ها و فرهنگ‌های مختلف، نسل‌کشی و کودک‌کشی رژیم‌صهیونیستی را محکوم می‌کنند».

۶ میلیون ایرانی، آماده اعزام به غزه

حضور در مرز

اعلام آمادگی مردم سراسر ایران‌اسلامی طی روزهای اخیر نمودهای مختلفی داشته ‌است که حضور در پایانه مرزی خسروی و اعلام آمادگی برای اعزام به سرزمین‌های اشغالی از جمله آنهاست. خبرهای منتشر شده از کرمانشاه نشان می‌دهد قشرهای مختلف مردم با حضور در نقطه صفر مرز خسروی، به‌عنوان نزدیک‌ترین نقطه در کشور به کربلای‌ معلی و راه فلسطین اشغالی، آمادگی خود را برای پیوستن به نهضت ‌جهانی حمایت از مردم غزه و اعزام به سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده‌اند. مرز رسمی خسروی مسیر اصلی به‌ سوی بغداد است که این جاده در ادامه به سوریه و درنهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

کد خبر 800149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    8 1
    برید به مناطق محروم رو ابادان کنید.
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    6 2
    فلسطینی واقعی منم که نتونستم تو خاک کشورم یه خونه بخرم که اینده ام رو هوا نباشه!!!!
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    3 1
    منم ثبت نام کردم، ولی اعزام بدون آموزش نظامی کافی و قوی مساوری با خودکشی
  • امیر IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 1
    من رو اعزام کنید تا سر تک تک صهیونیستها و طرفدارانشو رو ببرم و حرام سگش کنم.