طبق یافته‌های جدید کارشناسان، سرنخ‌هایی از اینکه ممکن است گوشی شما به بدافزار خطرناک آلوده شده باشد، کشف شد.

هکر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سان دیلی، مجرمان سایبری مدام در حال پیچیده‌تر کردن روند هک گوشی‌ها و دیتا سنترها هستند و به همین دلیل شناسایی آنها هم سخت می‌شود. به همین دلیل اگر فرد متوجه نشود که گوشی اندرویدی یا آیفون او دچار بدافزار شده است، ممکن است در خطر جدی قرار بگیرد.

هکرها می‌توانند از بدافزار برای سرقت اطلاعات شما استفاده کنند تا از آن را یا بفروشند یا کلاهبرداری کنند. برخی از حملات پیچیده نیز می‌تواند بانک اطلاعاتی یک سازمان را به طور کامل تخلیه کند. ناتالی مکسفیلد، کارشناس سایبری مک آفی، چهار سرنخ که نشان می‌دهد شما ممکن است هدف یک کلاهبردار باهوش فناوری قرار گرفته باشید را فاش کرد.

یکی از علائم هشداردهنده‌ای که باید مراقب آن باشید، تماس خارجی است. هر گونه تماس خارجی که برای فرد آشنا نباشد می‌تواند نگران کننده باشد. ناتالی می گوید: «یک نشانه بالقوه مبنی بر اینکه گوشی شما هک شده است، ظاهر برنامه‌های جدیدی است که دانلود نکرده‌اید اما روی گوشی شما ظاهر شده است. به همین ترتیب، اگر تماس‌هایی را در گزارش تماس تلفن خود مشاهده کردید که انجام نداده‌اید، این نیز یک زنگ هشدار است.

همچنین باید مراقب ظاهر شدن ناگهانی پاپ‌آپ‌ها در گوشی خود باشید. ناتالی توضیح داد: «اگر تبلیغات را بیشتر از حد معمول می‌بینید یا برای اولین بار است که آن‌ها را می‌بینید، ممکن است به این معنی باشد که گوشی شما با نرم‌افزارهای تبلیغاتی آسیب دیده باشد». نوعی از برنامه های مخرب که هکرها از آن برای ایجاد درآمد استفاده می کنند،‌ توزیع تبلیغات بدون رضایت کاربر است.

بیشتر بخوانید: 

به عنوان سرنخ سوم، می‌توانید حجم مصرف شده اینترنت خود را بررسی کنید. اگر حجم اینترنت شما بدون هیچ توضح واضحی تمام شده، یک علامت هشدار است. حتی ممکن است متوجه هزینه‌های ناشناخته در قبض تلفن خود شوید و این به گفته ناتالی یک پرچم قرمز بزرگ است.

در نهایت نیز، به مشکلاتی که در هر یک از حساب های آنلاین خود دارید، توجه کنید. اگر شخصی تلفن شما را هک کرده باشد، ممکن است بتواند اطلاعات ورود به حساب شما را بدزدد. بنابراین اگر متوجه تغییرات مشکوک در چندین حساب شدید، ممکن است دستگاه شما در معرض خطر قرار گرفته باشد.

کد خبر 799749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha