هفته نامه آمریکایی نیشن نوشت: خبرنگاران غربی با نادیده گرفتن رنج و اندوه فلسطینی‌ها، مرگ هر روزه ده‌ها و صدها فلسطینی را طوری گزارش می‌کنند که گویی گزارش هواشناسی است

رسانه

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: هفته‌نامه آمریکایی نیشن با انتقاد از سوگیری آشکار اغلب رسانه‌های غربی به نفع رژیم صهیونیستی نوشته: واکنش رسانه‌های غربی به جنایات اسرائیل در غزه نه فقط بی‌رحمانه که یک پدیده نگران‌کننده است. انسانیت‌‎زدایی از فلسطینیان به یک استاندارد رایج در رسانه‌های غربی تبدیل شده است.

خبرنگاران غربی با نادیده گرفتن رنج و اندوه فلسطینی‌ها، مرگ هر روزه ده‌ها و صدها فلسطینی را طوری گزارش می‌کنند که گویی گزارش هواشناسی است؛‌ آسمان ابری است و رگبارهای خفیفی خواهد داشت؛ 3هزار فلسطینی در 10 روز گذشته کشته شدند. در این گزارش‌های نصفه و نیمه هم هیچ اشاره‌ای به عاملان جنایت نمی شود.

اغلب رسانه‌های غربی در گزارش‌ها و مصاحبه‌های خود اغلب نماینده‌ای از طرف فلسطین را دعوت نمی‌کنند مگر برای گرفتن محکومیت حملات فلسطینی‌ها یا تائید گزارش‌های غیرواقعی چون بریدن سر دها کودک اسرائیلی توسط نیروهای حماس. این یک بازی قدیمی است، اینکه ابتدا ادعایی بدون مدرک منتشر شده و سپس روزنامه‌نگاران غربی بر آتش آن می‌دمند؛ دیپلمات‌ها و سیاستمداران آن را طوطی‌وار تکرار می‌کنند و یک روایت عمومی از آن می‌سازند تا مردم اقصی نقاط جهان آن را باور کنند.   

اتهام تجاوز به زنان و سربریدن کودکان از اسلام‌هراسی تغذیه می‌کند. همزمان دولت اسرائیل به‌دنبال این است تا در اذهان عمومی حماس و گروه تروریستی داعش را معادل‌سازی کند. به این ترتیب در رسانه‌های غربی جنایات اسرائیلی‌ها در غزه معادل جنگ با تروریسم معنا می شود.

بسیاری از خبرنگاران غربی هستند که دانسته یا نادانسته و بدون توجه به اخلاق حرفه‌ای و تبعات کاری که انجام می‌دهند با روایت‌های اسرائیل همراهی کرده و حمله 7 اکتبر حماس را با 11 سپتامبر در آمریکا مقایسه می‌کنند. آن‌ها با این کار خشونت اسرائیل علیه مردم فلسطین را توجیه کرده و زمینه را برای یک نسل‌کشی احتمالی فراهم می‌کنند.

با افزایش شمار قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه در سایه سکوت و همراهی رسانه‌های غربی، دستان این رسانه‌ها نیز به خون فلسطینی‌ها آغشته شده است.

کد خبر 799549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha