سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌ آن) در پایان نشست خود در عربستان سعودی با محوریت تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی بر ضرورت توقف تنش در فلسطین اشغالی و ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند.

شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش همشهری آنلاین، حاضران در این نشست با صدور بیانیه‌ای حملات به غیرنظامیان را محکوم کرده و تمامی طرف‌ها را به توقف همیشگی تنش و تضمین ارسال کمک های بشردوستانه و امدادی به نوار غزه فراخواندند.

در این بیانیه از همه طرف‌های درگیر خواسته شد که از غیرنظامیان محافظت کرده، از هدف قرار دادن آنها خودداری کنند و به قوانین بشردوستانه بین‌المللی، به‌ویژه اصول و مفاد کنوانسیون ژنو در رابطه با حمایت از افراد غیرنظامی در زمان جنگ پایبند باشند.

اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس و آسه آن در ریاض در ادامه حمایت خود از ابتکار عمل عربستان، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب برای احیای روند صلح در خاورمیانه با همکاری مصر و اردن و حل و فصل مناقشه میان رژیم صهیونیستی و فلسطین مطابق با قوانین بین‌المللی را اعلام کرد.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت آزاد کردن غیرمشروط اسرای غیرنظامی و دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای تنش جاری تاکید شد.

نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌ آن) با محوریت تحولات جاری در سرزمین های اشغالی، صبح امروز با سخنرانی ولیعهد عربستان سعودی در شهر ریاض آغاز به کار کرده بود.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در افتتاحیه این نشست به تحولات فلسطین اشغالی ‍و جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه پرداخت و گفت: ما از دستیابی به یک راه حل دائمی برای مسئله فلسطین حمایت می‌کنیم

وی اظهار داشت: ما مخالفتمان را با هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه اعلام می‌کنیم.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به چهاردهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده با بمباران جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، ۳ هزار و ۸۵۹ فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن هستند را به شهادت رساند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

بر اساس گزارش‌های رسمی تاکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ فلسطینی دیگر نیز در اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند. 
 

کد خبر 799255
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بینام IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    توی این اجلاس یک نفرجرات نکرده بگی حق بافلسطیان است وباید نتانیاهو محاکمه واعدام شود
  • خلیلی هستم IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    هیچکسی نمتوانددیگراسرائیل رانجات دهد بلاشک