پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
۱ نفر

چهاردهمین فرزند خانواده طلبه نام آشنای یزدی، امروز پنجشنبه در یکی از بیمارستان های قم با سلامت کامل به دنیا آمد.

فرزنداوری

به گزارش ایرنا، مادر ۴۰ ساله ی این نوزاد، با حضور متخصص زنان و زایمان، متخصص بیهوشی و گروه جراحی بیمارستان امروز، پنجشنبه ۲۷ مهر نوزاد خود را به دنیا آورد.

گفتنی است حجت‌الاسلام محمدمسلم وافی یزدی، پدر پرجمعیت‌ترین خانواده‌ جوان ایرانی متولد 1360 است و در سن ۱۶ سالگی با همسرش که یک‌سال‌ونیم با او تفاوت سنی داشت، ازدواج کرد.

آقای وافی ، علاوه بر تحصیل علوم دینی، توانسته رتبه سوم مقطع دکتری در رشته امنیت ملی را از دانشگاه عالی دفاع کسب کند و هم اکنون نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه کشور نیز می باشد.

وی در مصاحبه ای با اشاره به تاثیر و نقش عوامل مختلف در فرزندآوری گفته است : معتقدم مشکلات اقتصادی نسبت به سایر مشکلات آنگونه نیست که در رسانه‌ها و از سوی مردم مطرح می شود و مسأله گرانی ها را به عنوان مشکل اعلام می کنند، در حالی که خانواده‌های پولدار همیشه فرزندان کمتری دارند.

وی در رابطه با میزان درآمد و خرج زندگی خود نیز گفته است : به نظر من، مردم مشکل خرج ندارند، مشکل مردم برج است. برج مردم بالاست؛ برج یعنی خرج اضافه. انسانی که درست خرج کند و مسائل شرعی را هم رعایت کنند، خدا به زندگی‌اش برکت می‌دهد و اگر منظور از مشکل مالی خرید تلویزیون چند ده میلیونی است، ما نمی‌توانیم چنین تلویزیونی تهیه کنیم و به همین جهت ما سعی می‌کنیم که لوازم و اسباب ضروری را فراهم کنیم، شهریه یک طلبه بسیار پایین است و برای تبلیغ هم، چون من در یک گروه جهادی در مناطق محروم تبلیغ می‌کنم، معمولا عرف نیست پولی دریافت شود. حالا شاید برخی از روحانیون مشهور مبالغی دریافت کنند.

این طلبه دهه شصتی پیش از تولد فرزند جدیدش، دارای ۸ دختر و ۵ پسر بوده که از ازدواج دو دخترش، ۵ نوه هم دارد.

کد خبر 799163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • جواد IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    25 6
    فرزند کمتر زندگی بهتر
  • Borzoo NO ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    20 3
    این چندمین بار است که شما تبلیغ چهاره فرزند میکنید ؟؟ آیا دیگر اقشار مردم امکانات و حقوق و رفاه اون طلبه را دارند ؟؟؟
  • بهنام IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    9 1
    داداش کمی آبروداری کنین غیر قابل انتشار که امارش بیشتر از منتشرهاست,,,کاری نکنین که نه به خبرهاتون نظر بدن و نه بخونن
  • شهلا US ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    8 1
    مردم تو خرج یکیش مانده اند این آقا چطور خرج اینها را می دهد
  • US ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    6 0
    والله طلب ها هیچ‌ کاری درزندگی ندارند نه نگران هزینه سنگین زندگی هستند نه نگران آینده بچه هایشان. تا حالا دیده نشده طلبه کسی و کاری دارد حال چه شکلی هزینه های زندگی خود را در می آورند فقط خدا می داند و بس چون شغلی ندارند خانه می نشینند و ...
  • سمیرا IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    4 0
    خسته نباشند.
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    1 0
    نفری دو میلیون تومان حداقل برای هر نفر در ماه هزینه کند وبا همسرش جمعا ماهی ۳۰ میلیون تومان خرج زندگی تنهاس یک طلبه از کجا اینهمه درآمد داره هزینه تحصیل وپوشاک هم به مخارج اضافه کنید
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    این شخص به فکر ناراحتیهای همسرش در پی زایمانهای مکرر نیست پوکی استخوان ،ناراحتیهای لگن و…
  • ستاره IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    سلام ،بنظرم داشتن فرزند زیاد نیاز ب توکل و ایمان قلبی داره تا باورکنیم خداوقتی میتونه یه بچه رو روزی بده بیشترش رو هم میتونه ،اتفاقا بچه های این خانواده ها بسیار مودب و قانع و متعادل بار میان ومثل بعضی ها اصلا طلبکار از زمین و زمان نیستند خدا بهتون عمر باعزت بده جناب آقای وافی و خداوند ب همسرتون و فرزندانتون سلامتی و آرمش همراه باروزی وسیع حلال . کاش همه مومنین زندگی شمارو الگو خودشون قرار بده