مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

حالا که دوستان قدیمی‌تان را بعد از سالیان سال به مهمانی عصرانه دعوت کرده‌اید و می‌خواهید از آنها به نحو احسن پذیرایی کنید، این دسر ژله‌ای را هم درست کنید.

ژله

همشهری آنلاین: بچه‌ها نیز به ژله‌ها علاقه خاصی دارند، این ژله به دلیل شکل و مزه خاص به طور حتمن مورد توجه خاص قرار خواهد گرفت.

مواد لازم 

۳ بسته پودر آماده ژله (در سه طعم و رنگ مختلف)
۳ بسته مارشمالو
۱ ق چ روغن مایع

۱. یک بسته پودر ژله (در اینجا با طعم پرتقال) را در نصف لیوان آب جوش حل کنید و این ظرف را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید؛ به این صورت که یک قابلمه را تا نیمه از پر کنید و آن را روی حرارت زیاد بگذارید تا جوش بیاید. حالا کاسه محتوی پودر ژله و آب جوش را درون آب جوش قابلمه گذاشته و حرارت را کم کنید. سپس ظرف محتوی ژله را با دستگیره گرفته و مخلوط را کامل هم‌بزنید تا ژله به خوبی در این مقدار آب حل شود.

۲. مارشمالوها را به قطعات کوچک تقسیم کنید و آنها را در ظرف محتوی ژله بریزید و دائم هم بزنید تا آنها هم حل شوند. بعد از مخلوط شدن ژله با مارشمالوها ظرف را از آب جوش درآورده وکناری بگذارید تا کمی خنک شود. سپس یک پیرکس تخت یا یک دیس برداشته کف آن را کمی چرب کنید، حالا مایه (مارشمالوها و ژله) را درون آن بریزید و ظرف را در یخچال بگذارید تا این مایه خوب بسته شود. حدود ۴۰ دقیقه برای این مرحله کافی است.

۳. بعد از اینکه ژله خوب خودش را گرفت ظرف را از یخچال بیرون آورده و لبه‌های ژله را با چاقو جدا کنید و با دست از یک گوشه ژله را لوله کنید. بعد این لوله را به شکل رولت‌های یک سانتی‌متری ببرید و ته ظرفی که می‌خواهید شارلوت را در آن درست کنید بچپینید. البته بهتر است قبل از چیدن ژله‌های حلزونی،  ته ظرفتان را کمی چرب کنید. حالا شروع به چیدن رولت‌ها در ته ظرف کنید تا  سطح داخلی ظرفتان کاملا  پر شود. سپس ظرف را به مدت پنج دقیقه در فریزر قرار دهید.

۴. در این فاصله مایه ژله دوم را آماده کنید. بعد از خنک شدن ژله دوم، ظرف را از فریزر درآورده و ژله دوم را درون ظرف بریزید. حالا قالبتان را در یخچال بگذارید تا این ژله هم خودش را بگیرد. بعد از چند ساعت وقتی ژله درون قالب خوب بسته و سفت شد، ظرف را از یخچال بیرون آورده و ژله سوم (لایه آخری دسر) را روی آنها بریزید و دوباره قالب را در یخچال بگذارید تا ژله‌ها سفت و خنک شوند.

۵. وقتی می‌خواهید دسر را سرو کنید، بهتر است قالب را به مدت پنج دقیقه در آب ولرم بگذارید و بعد ژله را در ظرف موردنظر برگردانده و سرو کنید.

فوت‌وفن

وقتی می‌خواهید دسری ژله‌ای را چند لایه درست کنید، به این نکته توجه کنید که ژله مایع را که می‌خواهید به لایه قبلی اضافه کنید، حتما خنک شده باشد. چون در صورت داغ بودن‌ مایه، این ژله به لایه قبلی نفوذ کرده و شکل دسرتان بد خواهد شد.

از کجا بخریم؟

مارشمالو   نوعی شیرینی ژلاتینی است که شما می‌توانید آن را در بسته‌بندی‌های کوچک و بزرگ از سوپرمارکت‌های بزرگ تهیه کنید.

کد خبر 798696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha