مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: مشارکت بین‌بخشی دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به شهروندان شکل نگرفته است.

معلولان

به گزارش همشهری آنلاین، «حمید صاحب» در مراسم روز جهانی عصای سفید با بیان اینکه شهرداری در مسیر زیست‌پذیر کردن شهر برای همه اقشار جامعه تنهاست بر مشارکت و ارتباط بین‌بخشی برای خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان تاکید کرد و گفت: مشکل اصلی همین است که مشارکت بین‌بخشی دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به شهروندان شکل نگرفته است. تلاش شهرداری بر این است که زمینه حضور افراد دارای معلولیت همانند دیگر افراد در بستر شهر فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری دورهمی‌های چهارشنبه‌های افراد دارای معلولیت در محله‌های تهران گفت: هر چهارشنبه در محله‌ها و نواحی شهر تهران دورهمی متشکل از برنامه‌های ورزشی و فرهنگی برگزار می‌شود و در مجموع ۳۰ برنامه برای اجرا در محله تدارک دیده شده است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه قانون‌گذار تکالیفی را برعهده سازمان‌ها و نهادهای مختلف برای ارائه خدمت به افراد دارای معلولیت مشخص کرده است، گفت: قوانین تاکید دارند که افراد دارای معلولیت خصوصا افراد نابینا نباید دغدغه‌ای برای حضور در جامعه داشته باشند و از این رو دستگاه ها و نهادهای مختلف باید به گونه‌ای عمل کنند که این قشر با کمترین مشل در جامعه حضور داشته باشند.

صاحب ادامه داد: شهرداری تهران برای عمل به تکالیف قانونی خود برنامه‌های متنوعی را برای افراد دارای معلولیت تدارک دیده است که به شکل خاص برای افراد دارای معلولیت بینایی برگزاری تورهای گردشگری درون و برون استانی، المپیک بازی‌های افراد دارای معلولیت و  مسابقات فرهنگی و هنری در دستور کار قرار دارد که بخشی از آن نیز در حال اجراست.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در پایان از افراد دارای معلولیت و نابینایان دعوت کرد تا در برنامه‌ها و رویدادهایی که مدیریت شهری برای ایجاد نشاط برای آنان تدارک دیده است شرکت کنند و برای ارتقای سطح کیفی برنامه‌های در حال اجرا پیشنهادها و نظرات خود را اعلام کنند.

کد خبر 797937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha