مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

طبیعت ایران محدود به استان‌های شمالی ایران نمی‌شود بلکه در هر گوشه و کنار از این کشور زیبا می‌توان تصاویر چشم نوازی ازطبیعت را مشاهده کرد. گاهی اوقات لذت از طبیعت با هیجان همراه می‌شود و ساعاتی متفاوت را برای گردشگران رقم می زند. اگر به دنبال چنین طبیعتی هستید می‌توانید در تنگه سیبان‌دره جستجو کنید.

تنگه سیبان دره

همشهری - سعیده مرادی: هیجان حسی است که هر چند وقت یکبار لازم است که انسان آن را تجربه کند تا گذر عمر خود را از دور تکرار خارج نماید و لحظات متفاوتی را پیش روی خود قرار دهد. یکی از مکان‌هایی که می‌توان در کنار طبیعت زیبا به این هیجان دست یافت، تنگه سیبان‌دره است. تنگه‌ای زیبا همراه با طبیعیت بکر و جذاب که می‌تواند مقصدی مناسب برای گردشگری باشد و یک روز به یادماندنی را برای‌مان به ارمغان آورد.

طبیعت و رنگ در دل تنگه سیبان‌دره

بعد از آبشار اول سیبان‌دره قرار دارد و در یک کلام می‌توان گفت که تنگه سیبان دره در واقع حاصل به هم رسیدن دو رشته کوه از سمت شرق و غرب بوده و روستای سیبان دره را در میان خود احاطه کرده است. رودخانه فرح بخش و دلنوازی در این منطقه وجود دارد که با گذر از روستای ورده به‌سوی رودخانه برغان سرازیر می‌شود. آبشار و روخانه تنگه سیبان‌دره محل زندگی انواع خرچنگ و ماهی‌های رنگارنگ است که زیبای خاصی به این رودخانه و این محدوده داده و محل مناسبی برای کمپ است.

عبور از دل سختی‌ها

جاده مواصلاتی این تنگه در دیواره غربی این روستا در مسیری پر پیچ و خم و با پستی و بلندی‌های بسیاری است و باید با سختی این منطقه کوهستانی را درنوردید اما در پایان با چشم‌اندازی خیره‌کننده مواجه خواهیم شد که لذت تماشای آن تمام سختی‌ها را از بین خواهد برد. زمانی که در امتداد این جاده کوهستانی حرکت می‌کنید آبشارهای زیبایی را خواهید دید که از دل‌سنگ‌های کوه به بیرون فوران و هر بیننده‌ای را محو تماشای خود می‌کنند. در گرمای تابستان و خنکی پاییز سیبان دره یک مکان عالی برای تفریح و گشت وگذار چندمنظوره است، اما توجه داشته باشید با توجه به شرایط مسیر این تنگه کودکان و سالمندان را با خودتان نبرید.

کد خبر 797495
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha