رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از ملت فلسطین، گفت که طرح آواره کردن ساکنان غزه، قابلیت اجرایی ندارد.

الحشد الشعبی

به گزارش همشهری آنلاین، فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق شامگاه امروز شنبه بر حمایت همه جانبه این سازمان از ملت و مقاومت فلسطین تأکید کرد.

الفیاض که با شبکه خبری المیادین گفت‌وگو می‌کرد، گفت: به وظیفه خود در قبال مردم فلسطین عمل خواهیم کرد؛ چه در سطح کمک [انسانی] یا در سطح نظامی. محال است که عراق نقطه‌ای برای آسیب زدن به ملت فلسطین باشد، بلکه جایی برای حمایت از آنان است.

وی با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی، ضعف رژیم صهیونیستی را نشان داد، تصریح کرد: طرح آواره کردن ساکنان غزه، قابلیت اجرایی ندارد و یک تلاش مذبوحانه است. اقدامات مقاومت [فلسطین] نیز واکنشی به جنایات اسرائیل است.

رئیس الحشد الشعبی، آمریکا را شریک اصلی اسرائیل دانست و تأکید کرد: «ما حامی اصلی مقاومت هستیم و عراق به آمریکا اجازه نخواهد داد به اسرائیل کمک کند. تبعات رخدادهای غزه نیز بزرگ است و نتایج آن به زودی علنی خواهد شد، به ویژه در زمینه عادی‌سازی» روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داده که عربستان سعودی برنامه‌های تحت رهبری آمریکا برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به تأخیر انداخته است. 

پیش از این برخی منابع گفته بودند عربستان تا زمان عملیات حماس اظهار کرده بود که اجازه نخواهد داد برنامه‌هایش برای رسیدن به یک توافق دفاعی عمده با آمریکا به تعویق بیافتد، حتی اگر اسرائیل امتیازهای عمده‌ای به فلسطینی‌ها ندهد.

به گفته این منابع، گفت‌وگوها فعلا نمی‌توانند ادامه پیدا کنند و مسئله امتیاز اسرائیل به فلسطین بایستی به یک اولویت بزرگتر به هنگام از سرگیری گفت‌وگوها تبدیل شود. بازنگری  عربستان در رویکرد خود چالشی برای تلاش‌های واشنگتن جهت ادغام اسرائیل در منطقه‌ای است که آرمان فلسطین در آن یکی از نگرانی‌های عمده کشورهای عربی به  شمار می‌رود. 

کد خبر 797259
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha