حذف زیرگروه‌ها یکی از تغییراتی است که برای کنکور ١٤٠٣ پیش‌بینی شده است. با حذف زیرگروه‌ها ضرایب مواد درسی اختصاصی گروه‌های آزمایشی مختلف هم تغییر می‌کند و قاعدتا باید روش مطالعه داوطلبان هم با این تغییرات همسو شود تا در آزمون ورود به دانشگاه به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند.

کنکور

همشهری آنلاین، گروه خانواده:گزارش زیر شرح مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو درباره ضرایب دروس اختصاصی گروه‌های آزمایشی مختلف برای محاسبه سابقه تحصیلی داوطلبانی است که در کنکور ١٤٠٣ شرکت می‌کنند.
در گروه علوم ریاضی و فنی دروس ریاضی، فیزیک و شیمی جزء دروس دارای ضریب به شمار می‌آیند و ضریب درس ریاضی١٢، درس فیزیک ٩و درس شیمی٧ است.
تعداد دروسی که ضریب دارند در گروه آزمایشی علوم تجربی بیشتر است.

بر خلاف تصور بسیاری از داوطلبان که فکر می‌کنند درس زمین‌شناسی در کنکور ضریب ندارد و به دلیل محاسبه ضریب صفر برای این درس در نتیجه کنکور آنها تاثیرگذار نیست، این درس در گروه آزمایشی علوم تجربی دارای ضریب یک است.

ضریب دروس ریاضیات و فیزیک ٧ و ضریب درس شیمی ٩است. درس زیست‌شناسی هم برای این گروه که برای تصاحب کرسی‌های دانشگاهی علوم پزشکی و حوزه سلامت و تندرستی با هم رقابت می‌کنند، با داشتن ضریب ١٢نقش مهمی در تعیین نتایج کنکور داوطلبان این گروه آزمایشی ایفا می‌کند.

زمین‌شناسی بی‌اهمیت نیست|ضرایب دروس اختصاصی در کنکور ١٤٠٣| شرح مصوبه شورای سنجش


تعداد دروسی که در گروه علوم انسانی دارای ضریب هستند، ٨ ماده درسی است که شامل دروس ریاضیات، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق و روانشناسی می‌باشد. ضریب درس ریاضیات ٦، درس اقتصاد٢، درس زبان و ادبیات فارسی٨، درس زبان عربی۵، درس تاریخ و جغرافیا۵، درس علوم اجتماعی۵، درس فلسفه و منطق۵ و درس روانشناسی ٢است.

درس‌های درک عمومی هنر با ضریب١٢، درک عمومی ریاضی و فیزیک با ضریب ۵ و درس خلاقیت تصویری و تجسمی با ضریب ٣دروس دارای ضریب در گروه آزمایشی هنر به شمار می‌آیند.
در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی هم درس زبان تخصصی ضریب یک دارد. این ماده درسی تنها درسی است که در این گروه با ضریب محاسبه می‌شود.

کد خبر 796918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha