استارت‌آپ فضایی اسپیس ایکس آماده است تا از سال ۲۰۲۵ سیستم اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را از طریق گوشی‌های موبایل به کاربران برساند.

استارلینک لیزری

به گزارش همشهری آنلاین، در وب‌سایت استارلینک یک صفحه جدید برای سرویسی به نام  «Direct to Cell» راه‌اندازی شده است که برنامه زمانی اتصال گوشی‌های هوشمند به شبکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را مشخص می‌کند.

این سرویس از سال ۲۰۲۵ اینترنت ماهواره‌ای و تماس صوتی را به گوشی‌های عادی در سراسر جهان می‌آورد. با این حال گفته شده است که از سال ۲۰۲۴ امکان ارسال پیامک برای کاربران مهیا خواهد بود.

استارلینک اعلام کرده است که تمام گوشی‌های LTE می‌توانند به این شبکه متصل شوند و هر جایی که آسمان را دیده می‌شود، می‌توان از سرویس Direct to Cell استفاده کرد.

برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی و همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر در سخت‌افزار یا نرم‌افزار گوشی نیست و حتی به اپلیکیشن مخصوصی هم نیاز نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ماهواره‌های استارلینک با قابلیت Direct to Cell، از یک مودم پیشرفته eNodeB بهره می‌برند. به گفته استارلینک، ماهواره‌های دارای قابلیت Direct to Cell ابتدا توسط راکت‌های فالکون ۹ اسپیس‌ایکس روانه فضا می‌شوند و در ادامه استارشیپ چنین وظیفه‌ای را بر عهده خواهد گرفت.

کد خبر 796538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha