یک خبرنگار-عکاس اسرائیلی که در روزهای گذشته مشغول پوشش رویدادهای جنگ اخیر است، در واکنش به شایعاتی مبنی بر اینکه حماس کودکان اسرائیلی را در یک روستا سر برده گفت، هیچ شواهدی دال بر این نیافتم.

طوفان الاقصی

به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و غافلگیر شدن در مقابل عملیات طوفان الاقصی حماس، برخی در رژیم صهیونیستی برای توجیه حملات شدید به مردم غزه، مدعی شدند که عناصر گردانهای القسام شاخه نظامی حماس، تعدادی از کودکان اسرائیلی را در کفرعزه ذبح کرده‌اند. 

امروز «اورن زیو» خبرنگار-عکاس اسرائیلی در رشته توییتی این موضوع را تکذیب کرد و گفت، هیچ سندی دال بر این ادعا وجود ندارد. 

زیو در شبکه ایکس (توییتر سابق) نوشت: سوالهای زیادی از من می شود از وقتی که در قالب یک بازدید رسانه‌ای با [آن] روستا[ی مورد ادعا در این شایعه] رفتیم که آیا حماس کودکان را سر بریده یا نه. ما در طول این بازدید هیچ سندی دال بر این امر نیافتیم. نه ما، نه سخنگوی ارتش نه فرماندهان. هیچ کدام سندی ندارند. شما نیز به این امر اشاره نکنید. 

زیو افزود: در طول این بازدید، خبرنگاران اجازه داشتند با صدها سرباز بدون نظارت سخنگوی ارتش صحبت کنند. خبرنگار آی.۲۴ گفت من این شایعه را از سربازان شنیده‌ام. اما سربازانی که من دیروز در کفر عزه با آنان صحبت کردم هیچ کدام اشاره‌ای به کودکان سر بریده نکردند. سخنگوی ارتش گفت، در حال حاضر نمی توانیم این موضوع را تایید کنیم...».

این خبرنگار اسرائیلی در پایان اذعان کرد که «متاسفانه اسرائیل الان از این ادعای دروغ برای تشدید بمباران غزه استفاده خواهد کرد تا جنایات جنگی‌اش در آنجا را توجیه کند. 

حماس نیز امروز این شایعه را تکذیب کرد. حماس در بیانیه‌ای با بیان اینکه «مقاومت فلسطین، کودکان را هدف قرار نمیدهد و رسانه‌ها باید دقت بیشتری در نقل اخبار کنند و کورکورانه از روایت سراسر دروغ و افتراء صهیونیستها دنباله‌روی نکنند»، اعلام کرد: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، قاطعانه تأکید میکند که ادعاهای ساختگی که برخی رسانه‌های غربی رواج می‌دهند و روایت سراسر دروغ صهیونیستها را ملاک قرار می‌دهند، دروغ است؛ ادعاهایی که جدیدترینش ادعای کشتار کودکان و سر بریدن آنان و حمله به غیرنظامیان است و ما این را جانبداری بدون تحقیق از روایت صهیونیست‌ها می‌دانیم».

در مقابل در بمباران رژیم صهیونیستی علیه غزه، در چند روز اخیر، چندین زن و کودک کشته شده‌اند. 

کد خبر 796172
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 1
    خودش باب بحث را باز میکنه بعد فرار میکنه
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    شما اگر مدرک داشتید تا حالا تصویرش صفحه اول همه شبکه ها و رسانه های دنیا بود. البته بعید نیست برای مظلوم نمایی و ماستمالی کردن شکست فجیح خودتون یک نوازد فلسطینی را سر ببرید و بگید این نوازد اسرائیلی بوده است از شما جنایتکاران چنین جنایتهایی بعید نیست