نشست «نقب۲» که قراربود با حضور وزیران خارجه رژیم صهیونیستی و دولت های سازشکار عرب و وزیر خارجه آمریکا در مغرب برگزار شود، بار دیگر درپی عملیات موفق آمیز «طوفان الاقصی» به تعویق افتاد.

نشست نقب

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه اعلام کرد که سفر خاورمیانه ای وزیر خارجه آمریکا به خاطر درگیری میان رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطین لغو شده است.

بلینکن قرار بود در این دور از سفرها به سرزمین های اشغالی، عربستان و مغرب برود.

این خبرگزاری به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد که ممکن است بلینکن به سرزمین های اشغالی فلسطین و کشورهای اطراف آن سفر کند ولی انتظار نمی رود که در این شرایط به عربستان برود.

این مسئولان به آسوشیتدپرس گفتند که قطعا سفر بلینکن به مغرب برای شرکت در نشست نقب که قرار بود با حضور وزرای خارجه کشورهای مصر، مغرب، بحرین، امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار شود، لغو شده است.

پیشتر نیز قرار بود نشست «نقب۲) تیرماه گذشته در مغرب برگزار شود که به دلایلی که گفته شد واکنش به گسترش شهرکسازی های رژیم صهیونیستی بوده است، به تاخیر افتاد.

توافق سازش موسوم به «آبراهام»، حاصل بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی و ایالات متحده بود که در ۱۳ اوت ۲۰۲۰ منعقد شد.

هیأت‌های عالیرتبه رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی و بحرین روز ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ توافقنامه آبراهام را که با میانجیگری آمریکا به دست آمد، در کاخ سفید امضا کردند.

اگرچه مراکش و سودان نیز بعدها به توافق آبراهام پیوستند اما مخالفت گسترده مردم چهار کشور امضاکننده این توافقنامه، مانع از اجرایی شدن آن شده است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی غافلگیر شده و توان مقابله با نیروهای مقاومت را ندارد، برای جبران شکست خود اقدام به بمباران وحشیانه شهر غزه و مردم آن کرده است. به حدی که در اثر این بمباران ها بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین تا بامداد امروز (سه شنبه) ۷۰۴ شهید شده اند که ۱۴۰ نفر آنها کودک و ۱۰۵ نفر آنها زن هستند.

همچنین شمار زخمی های حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه ۴۰۰۰ نفر و تعداد زخمی های صهیونیست ها نیز از مرز ۲۷۴۱ نفر گذشته است.

کد خبر 795816
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha