رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از شناسایی ۱۲۶ گلوگاه ترافیکی در پایتخت خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم از هوش مصنوعی و کنترل هوشمند ترافیک استفاده کنیم.

ترافیک

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور در صحن شوار گزارشی از وضعیت ترافیک تهران و اقدامات پلیس راهور ارائه داد و گفت: «غول ترافیک تهران در نیمه دوم سال بیدار می‌شود و همه نگران ترافیک سنگین در معابر هستند و ما تقریبا از دو ماه قبل با تشکیل کارگروه‌هایی با همکاری شهرداری به فکر مهار غول ترافیک پایتخت هستیم.» به گفته او در نیمه دوم سال به دلیل اضافه شدن سفرهای آموزشی و کاهش طول روز ترافیک افزایش می‌یابد. به گونه‌ای که از ساعت ۷ صبح با شروع مدارس ترافیک آغاز می‌شود و بعد از آن ترافیک ادارات و بعد از آن نیز ترافیک بازار آغاز می‌شود و ترافیک معابر سنگین است و حتی تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح نیز بار ترافیک وجود دارد. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه پایتخت ۱۵ ورودی دارد که بیشترین ورودی خودروها از غرب و بعد از آن هم جنوب و شرق پایتخت است، تاکید کرد که اگر بتوانیم حمل و نقل عمومی به سمت کرج را افزایش دهیم بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شود.

  • تردد ۹ میلیون موتور و خودرو در تهران

حدود ۹ میلیون موتور و خودرو در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، اما خیابان‌ها هنوز همان خیابان‌های قدیمی هستند. سرهنگ موسی پور با بیان این مطلب گفت: «موتورسیکلت‌ها یک معضل هستند. چرا که ۳۰ درصد موتورسیکلت‌های کل کشور در تهران تردد دارند و این در حالیست که حدود ۴۰ درصد این موتورها موتورسیکلت کار هستند و ۱۸ درصد برای تحصیل و ۱۳ درصد نیز استفاده کننده عادی هستند.»

با گلوگاه های ترافیکی تهران آشنا شوید | غول ترافیک پایتخت بیدار شده است | استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک شهر

  • احیا پلیس مدرسه

سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های نیروهای پلیس راهور استفاده کردیم و تا هفته پیش نیروهای پلیس راهور در آماده باش ۱۰۰ درصدی برای آغاز سال تحصیلی بودند، گفت: « ۳۰۰ مدرسه که در حاشیه معابر اصلی و مهم هستند را شناسایی کردیم و همچنین ۱۲۶ گلوگاه ترافیکی در تهران شناسایی شد که در حال احیاء پلیس مدرسه هستیم.»

  • کنترل ترافیک با اصلاح هندسی

راهبرد ما در کنترل ترافیک، اصلاح هندسی است. رئیس پلیس تهران با اشاره به این موضوع تاکید کرد که مقرر شده یک کارگروه مشترک بین معاونت حمل و نقل و پلیس تشکیل شود و امیدواریم بتوانیم از هوش مصنوعی و کنترل هوشمند ترافیک استفاده کنیم، چرا که نصب یک دوربین در یک محور به ازای چند تیم گشتی پلیس فعالیت می‌کند.

او با بیان این که اعمال قانون با دوربین و حضور مأموران پلیس تنها در معابر اصلی است و برخورد با تخلفات در محلات نداریم، گفت: «باید به سمت نظارت سامانه‌ای پیش برویم و امیدواریم با افزایش دوربین‌های ثبت تخلف و پلاک خوان این مسئله پوشش داده شود. چرا که نمی‌توانیم با سامانه‌های سنتی ترافیک تهران را با این حجم سفر کنترل کنیم.» به گفته این مقام مسئول، ۵۸۰۰ تقاطع، ۱۷۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۶۸۰۰ کیلومتر معابر درجه ۱در تهران وجود داردکه کنترل آنها با روش‌های سنتی امکان پذیر نیست.

  • برخورد با تخلفات حادثه ساز شبانه

موسوی پور در ادامه گفت: «تعداد اندکی با حرکات نامتعارف در بزرگراه‌ها جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند که برخورد با آنها در دستور کار قرار دارد. همچنین سرعت‌های نامتعارف رصد می‌شود و با هماهنگی مقام قضایی کسانی که تعدد سرعت غیر مجاز دارند تحویل مراجع قضایی شوند.»

کد خبر 795665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha