سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت مایکرو سافت طی 3 سال 10 میلیارد دلار در روسیه سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه اینترنتی روسی لنتا، استیو بالمر - مدیر کل شرکت مایکرو سافت - طی سخنانی در یک کنفرانس خبری با اشاره به این که در حال حاضر این شرکت 60 مرکز اموزشی در 43 منطقه روسیه دارد اعلام کرد طی سال‌های 2009 تا 2012 تعداد مراکز اموزشی در روسیه تا یکصد مرکز افزایش می‌یابد و به این ترتیب زمینه اموزش 300 هزار نفر در این کشور فراهم خواهد شد.

به گفته وی شرکت مایکرو سافت همچنین قصد دارد برنامه‌های ویژه‌ای برای دانشجویانی روسی که تحصیلاتشان را در زمینه IT به پایان می رسانند اجرا کند و علاوه بر این برنامه‌های بلند مدتی در خصوص حمایت از تجارت خرد در روسیه تنظیم کرده که بر اساس آنها طی 3 سال بیش از یک هزار شرکت روسی می‌توانند به طور رایگان نرم افزارهای شرکت را دریافت کنند.

مدیر کل مایکروسافت ضمن تقدیر از برنامه‌های ضد بحران دولت روسیه بر نقش مهم شرکای روسی چه در زمینه فعالیت تجاری مایکروسافت و چه در زمینه توسعه صنعت IT در روسیه تاکید کرد و افتتاح مرکز فناوری‌های مایکرو سافت را در سال 2009 که نخستین مرکز در اروپای شرقی خواهد بود یکی از بزرگترین طرح‌های در دست اجرا نامید.

در چارچوب سفر مدیر کل مایکروسافت به مسکو توافقنامه‌ای در خصوص همکاری با انستیتو تحقیقات فضایی اکادمی علوم روسیه امضا شد.

کد خبر 79539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز