غار دانیال دومین غار بزرگ رودخانه‌ای ایران بعد از غار قوری قلعه پاوه، در کرمانشاه به شمار می‌آید.

غار دانيال

همشهری-نیلوفر ذوالفقاری: دومین غار بزرگ رودخانه‌ای و آبی ایران، در سلمانشهر استان مازندران واقع شده است.

مسیر دسترسی: از جاده چالوس به متل قو یا سلمان‌شهر بروید. از میدان مرکزی سلمان‌شهر وارد خیابان دریاگوشه بشوید که به روستای چاری و بعد دانیال می‌رسد. مسیر رسیدن به غار دانیال تابلوی راهنما ندارد. پس یا جی‌پی‌اس را روشن کنید یا راهنمای محلی داشته باشید.

دیواره‌هایی چند میلیون ساله

دومین غار بزرگ رودخانه‌ای ایران بعد از غار قوری قلعه پاوه، در کرمانشاه به شمار می‌آید. عمق جریان آب در بخش‌های مختلف غار متغیر است ولی به‌طور کلی از یک متر بیشتر نیست. البته چندین گذرگاه و بخش در غار وجود دارد که  هنگام بارندگی عمق آنها بالا می‌آید و گذر از آنها تقریبا غیرممکن می‌شود. غار آبی دانیال استالاگمیت و استالاکتیت‌های (چکنده و چکیده) چندین میلیون ساله دارد که ساخت هر سانتی‌متر از آنها حدود ۱۰۰ سال به درازا می‌کشد.

طبیعت‌گردی پرهیجان

در فاصله ۱۰۰ متری دهانه غار، وارد حوضچه‌ای می‌شوید که برای ادامه مسیر باید در آن فرو بروید. همینطور که جلو می‌روید تزیینات آهکی چند میلیون ساله به استقبال شما ایستاده‌اند. حدود ۳۰۰ متر بعد از حوضچه اول به فضای باز بزرگی می‌رسید که به تالار خفاش مشهور شده است. تقریبا میانه این تالار، تپه‌های بلندی قرار دارد که با فضله‌های خفاش‌ها و گل پوشیده شده و بسیار لغزنده است. باید از آن بالا بروید تا به قله برسید که کار آسانی نیست. روی تپه اگر سرتان را بالا بگیرید، روی سقف تالار، خفاش‌ها را می‌بینید که در خواب‌اند. این کلونی‌های خفاش چند متر بیشتر با شما فاصله ندارند. بعد از کمی پیاده‌روی به محوطه بازی می‌رسید که به تالار ریزان معروف شده است. اینجا شاید زیباترین بخش غار باشد.

کد خبر 794894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha