زلزله ۶.۵ ریشتری افغانستان در مشهد و چن شهر استان خراسان رضوی هم احساس شد تا همچنان دستگاه‌های مختلف در این استان در حالت آماده‌باش باشند. البته در حال حاضر شرایط پایدار است.

زلزله مشهد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با تایید این خبر به همشهری گفت: «با توجه به اینکه شدت زلزله در افغانستان به حدی بوده که در مشهد و چند شهرستان استان احساس شده با دستور استاندار کل استان به حالت آماده‌باش قرار گرفت. جلساتی برگزار کردیم و ۲۵ تیم‌ ارزیاب تخصصی را به شهرستان تایباد که ۹۰ کیلومتر با مرکز وقوع زلزله فاصله دارد، فرستادیم.» محسن نجات ادامه داد: «همچنین همه دهیاران در آخرین اخبار خود اعلام کردند که خوشبختانه خسارتی نداشتیم. البته برخی از خانه‌ها فقط دچار ترک‌خوردگی شده است که تیم‌های ارزیاب در حال بررسی هستند تا به ما نتایج آن را اعلام کنند.»

شدیدترین این زمین لرزه‌ها با قدرت ۶.۵ و ۶.۳ و ۵.۶ ریشتر در مشهد و به ویژه شهرستان‌های خواف، تایباد و تربت حیدریه احساس و در برخی مناطق موجب نگرانی و سراسیمگی مردم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با تایید این موضوع گفت:‌ «از زمان وقوع زلزله تا کنون (روز ۱۶ مهر) دو پس لرزه شدید در مشهد و چند شهر دیگر استان احساس شد و موجب رعب و وحشت شد، پس لرزه‌های دیگر مشکلی را به وجود نیاورد. البته در زمان وقوع زلزله و پس لرزه‌ها شدید اعلام کردیم که ساکنان ساختمان‌های بلندمرتبه خانه‌ها را به مدت ۴۰ دقیقه ترک کنند. سعی شد با اطلاع‌رسانی و مصاحبه‌ها فضای روانی رعب و وحشت شهروندان مدیریت شود. حتی مکان‌های برای اسکان‌ اضطراری پیش بینی شد و شهروندان از شب حادثه می‌توانستند در پارک‌ و بوستان‌ها و همچنین سالن‌های چند منظوره اسکان یابند.»

او اضافه کرد: «اکنون در خراسان رضوی شرایط پایدار است و نه در مشهد و نه در شهرهای دیگر مشکلی وجود ندارد. البته تا اطلاع ثانوی نیروهای ما در حالت آماده‌باش قرار دارند تا شرایط به طور کامل در استان پایدار شود.»

کد خبر 794889
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha