وزیر امور خارجه سعودی در ادامه تلاش‌ها برای بازگرداندن اوضاع به حالت قبلی در فلسطین، با مقامات اتحادیه اروپا، آمریکا، قطر، مصر و اردن رایزنی کرده و خواستار توقف درگیری‌ها شد.

دیدار وزیر خارجه عربستان سعودی با دکتر رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین،  «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان شب گذشته، شنبه ۸اکتبر در تماس تلفنی با مقامات آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای عربی درباره تحولات نوار غزه گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عربستان «واس»، بن فرحان با «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «جوزپ بورل»، نماینده اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی رایزنی کرد.

براساس این گزارش، وزیر خارجه عربستان با بلینکن و بورل درباره ضرورت تلاش در جهت توقف تشدید تنش‌ها، با تاکید بر مخالفت عربستان سعودی با هدف قرار دادن غیرنظامیان بی دفاع به هر طریق، و لزوم احترام همه طرف‌ها به قوانین بین‌المللی بشردوستانه تاکید کرده است.

وزیر خارجه سعودی همچنین خواستار تشدید تلاش‌ها برای آرام کردن اوضاع و جلوگیری از خشونت بیشتر در فلسطین شد.

بن فرحان در تماس‌های خود با «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی همتای قطری»، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، آخرین تحولات غزه و راه های افزایش اقدامات مشترک برای توقف تشدید تنش‌ها را بررسی کرد.

روز گذشته وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف فوری تنش‌ها بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی، و همچنین حفاظت از غیرنظامیان و خویشتن‌داری طرفین شده بود.

جنبش مقاومت اسلامی حماس، صبح روز گذشته، شنبه ۷ اکتبر اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار داد. همزمان با این حمله، نیروهای حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ کردند و چند نظامی صهیونیست را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند.

کد خبر 794808
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha