جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

حمله پهپادهای انتحاری به مراسم رژه نظامی در حمص سوریه بیش از ۱۱۲ شهید برجای گذاشت.

سوريه

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: بعدازظهر پنجشنبه گذشته درحالی‌که صدها خانواده سوری در دانشکده افسری ارتش سوریه در شهر حمص، گرد هم آمده بودند تا رژه فرزندان و یا بستگان نظامی خود را به تماشا بنشینند، یک حمله تروریستی این رویداد را برای کل سوریه تلخ و داغدار کرد.

الجزیره گزارش داده است که دانش‌آموختگان این دانشکده افسری درحالی‌که در کنار خانواده‌های خود مشغول برگزاری مراسم جشن دانش‌آموختگی و گرفتن عکس‌های یادگاری بودند، هدف حمله پهپادی تروریست‌ها قرار گرفتند و برای برخی از آنان این عکس یادگاری به آخرین عکس زندگی مبدل شد.

رویترز هم گفته است که پهپادهای انتحاری و مسلح هنگامی به حیاط آکادمی نظامی ارتش در حمص برخورد کردند که چند دقیقه قبل از آن «علی محمود عباس»، وزیر دفاع سوریه از محل حادثه خارج شده بود؛ به‌نظر می‌رسد که وزیر دفاع سوریه، یکی از اهداف این حملات تروریستی بوده که البته او با شانس زیادی از این حمله تروریستی جان سالم به در برده است.

مناطقی از شمال‌ سوریه چون استان ادلب در کنترل گروه‌های تروریستی و شورشی مورد حمایت آمریکا و ترکیه قرار دارند و عملیات تروریستی اخیر در دمشق، لزوم مقابله جدی‌تر ارتش سوریه با این گروه‌ها را نشان می‌دهد.

واکنش‌ها در سوریه: اعلام ۳روز عزای عمومی

تعداد شهدا: بیش از ۱۱۲شهید

شهدای غیرنظامی: ۳۱زن و ۵کودک

تعداد زخمی‌ها: بیش از ۳۰۰نفر

عامل حمله: گروه‌های تروریستی ناشناس

شیوه حمله: استفاده از پهپادهای انتحاری

تعداد پهپادها: ۲فروند

نهادها و کشورهای محکوم‌کننده (تا زمان انتشار خبر): سازمان ملل، ایران، روسیه، عراق، ونزوئلا، امارات، مصر

کد خبر 794155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha