سید علی حکاک بیش از ۳۰ سال عضو هیات امنای موسسه خیریه کهریزک بوده و اکنون نیز یکی از خیران این موسسه است که از ابتدای تشکیل این آسایشگاه عمری را صرف خدمت به محرومان و نیازمندان کرده است.

حکاک

شهره کیانوش راد - همشهری آنلاین: سید «علی حکاک» از خیران و بزرگان نام‌آشنای آسایشگاه خیریه کهریزک است. او اکنون به دلیل کهولت سن قادر به همراهی مستمر با این موسسه نیست، اما سال‌هاست موسسه نیکوکاری کهریزک از فعالیت‌های پرخیر و برکت او بهره‌مند است. او علاوه بر حمایت‌های مالی بسیار از آسایشگاه کهریزک، فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای در سراسر کشور و در عرصه نیکوکاری انجام داده است.  

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

اهدای بیش از ۵۰۰ جلد کتاب نفیس در زمینه‌های پزشکی، روان‌شناسی، انواع فرهنگ لغات کمیاب دایرالمعارف انگلیسی و فارسی و سایر کتب مرتبط با دروس دانشگاهی دانشجویان حاصل توجه او به مرکز علمی-کاربردی کهریزک و بخش اهدای کتاب‌های نفیس خطی و نایاب دانشگاه تهران است.

نصرالله حدادی، تهران‌پژوه، چند ویژگی‌ برجسته فعالیت‌های این نیکوکار را برایمان روایت می‌کند: «دامنه نیکوکاری سید علی حکاک بسیار وسیع است. یکی از نکات ارزنده در زندگی او، نظم و انظباط در رسیدگی به امور روزانه است. صبح‌های سه‌شنبه زمان برگزاری جلسه هیات مدیره آسایشگاه بود و به یاد دارم که ایشان ساعت ۶  و نیم صبح  آماده رفتن به کهریزک بود. او در زمانی که توان جسمی حضور در جلسات هیات مدیره را داشت، از ۳۰ دقیقه قبل آماده بود تا راننده خودرویی که به دنبال او می‌آمد معطل نشود و بتواند راس ساعت مورد نظر خود را به جلسه هیات مدیره برساند. او معتقد است که در زندگی اگر نظم و انضباط حاکم باشد، می‌توانیم بهترین استفاده و بهره از زندگی را ببریم و به بهترین وجه اداره زندگی را دست بگیریم.»

سید علی حکاک از تجار سرشناس و منحصر به فرد در زمینه مواد شیمیایی و صنعتی کشور محسوب می‌شود و از خدمتگزاران پیشرو در ایجاد کارخانه روغن موتور است.

حدادی با بیان خاطره‌ای  از مشارکت  حکاک در کار خیر می‌گوید: «یک روز از او که در تمام دوران زندگی و تا هم اکنون در کار خیر پیشقدم بوده پرسیدم اگر آدم بخواهد کار نیک کند و جنبه تظاهر داشته باشد، درست است یا غلط؟ حاج‌آقا در پاسخ گفت الاعمال بالنیات! هر عملی با نیت آن سنجیده می‌شود. ما باید سعی کنیم و بر اساس نیت‌های نیک، اعمال نیک را انجام دهیم. البته برخی از آدم‌ها هم هستند برای آنکه خودی نشان دهند، در کار خیر مشارکت می‌کنند. این کار از نظر من ایرادی ندارد. مهم دستگیری از نیازمند و گره‌گشایی از خلق خداست و اگر با نیت خالصانه باشد که به طور قطع ثواب بیشتری برای نیکوکار خواهد داشت. چه بهتر که در کار خیر، به دنبال نام و نان نباشیم و کار خیر را برای رضای خداوند متعال انجام دهیم.»

از ویژگی‌های حکاک، کمک برای تهیه جهیزیه و خانه‌دار شدن افراد نیازمند و فراهم کردن سرمایه اولیه برای ایجاد شغل است. او معتقد است هرفرد باایمانی وقتی قدمی برای مردم بردارد مفید خواهد بود، کار خیر وقتی زیباتر می‌شود که انسان از اندک مالی هم که دارد ببخشد.

نصرالله حدادی در ادامه می‌گوید: «ارتباط با طبقات مختلف جامعه، موجب می‌شود که از مشکلات و دردهای جامعه باخبر شویم و این یکی از ویژگی‌های بسیار خوب سید علی حکاک است که توانسته در طول زندگی و با ارتباط با نیکوکاران از خواسته محرومان و نیازمندان باخبر شود و در حد توان، از مشکلات آنان گره‌گشایی کند.»

کد خبر 793255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha