مکزیک با «توتم» و اردن با «انشاالله یک پسر» به صف رقابت اسکار بین‌المللی ۲۰۲۴ پیوستند.

اسکار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ددلاین، مکزیک فیلم «توتم» را که در بخش رقابتی جشنواره برلین حضور داشت به اسکار بین‌المللی فرستاد. این فیلم که جدیدترین فیلم لیلا آویلِس است، یک درام خانوادگی و دومین فیلم آویلِس است. فیلم اول او سال ۲۰۱۸ در تورنتو اکران شد و جایزه برد و در نهایت به عنوان فیلم منتخب مکزیک به اسکار معرفی شد.

«توتم» درباره دختری ۷ ساله است که پدر هنرمندش در حال مرگ است. این فیلم پس از برلیناله به تلوراید رفت و جشنواره فیلم وودستاک، جشنواره فیلم همپتونز، جشنواره فیلم شیکاگو و جشنواره فیلم دره میل دیگر جشنواره‌هایی هستند که به زودی میزبان آن خواهند شد. این فیلم در جشنواره سن‌سباستین هم به نمایش درآمد و از فیلم‌های جشنواره لندن هم هست.

«توتم» و «انشاالله یک پسر» به اسکار ۲۰۲۴ رفتند

اردن هم با «انشاالله یک پسر» راهی اسکار شده است. این فیلم را که یک درام حقوقی درباره ارث است امجد الرشید ساخته و با نمایش آن در بهار امسال در جشنواره فیلم کن به اولین فیلم بلند اردنی بدل شد که در این جشنواره به نمایش درآمد.

صنعت فیلم نسبتا جوان اردن اولین بار سال ۲۰۰۸ در اسکار بین‌المللی شرکت کرد. امروز دوم اکتبر آخرین فرصت برای کشورهاست تا نمایندگان خود را به اسکار معرفی کنند و تاکنون تکلیف ۷۵ کشور برای رقابت امسال روشن شده است.

کد خبر 793192
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha