نماینده وزیر راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن از پیشنهاد شرکت های بلژیکی و چینی برای ساخت مسکن در ایران با فناوری‌های نوین، مصالح و نیروی کار ایرانی خبر داد.

ساخت و ساز

به گزارش همشهری آنلاین، حسن تیزمغز در نشست تخصصی مدیریت زنجیره تأمین مصالح از معدن تا ساخت با بیان اینکه برای ساخت ۴ میلیون مسکن هدف‌گذاری شده و معتقدم می توانیم سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازیم، اظهار کرد: اولین مسئله در ساخت و ساز مسکن مصالح ساختمانی که در این بخش با مشکل اساسی روبرو هستیم و به نظرم قیمت بی جهت بالا رفته است.

وی ادامه داد: فولادسازان می گویند زیر ۵ تومان هزینه تمام شده ماست اما تولیدات بالای ۲۰ هزار تومان می فروشیم. با این وضعیت نمی توانیم خانه ارزان قیمت را به مستضعفان برسانیم مگر اینکه شعار بدهیم.

تیزمغز افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هزینه ساخت هر متر مربع ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان و آنرا بین ۲۵ تا ۴۵ میلیون بفروشیم تا به دست نیازمندان برسد. ما از عراق که بدتر نیستیم آنها وام مسکن ۹۰ هزار دلار با بهره ۱.۸ درصد به مردم پرداخت می کنند. در کویت ۳۰۰ هزار دلار وام مسکن می دهند. البته نحوه ساخت و ساز و بهره‌برداری از مسکن این دو کشور با ما فرق دارد.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن با تاکید بر اینکه باید در نهضت ملی مسکن باید معافیت بدهیم عین صادرات، گفت: صادرات ایران با مشوق ها روند خوبی دارد و ساخت مسکن نیز چنین مشوق های باید در نظر گرفته شود. بایستی بهره و قیمت تمام شده را کاهش دهیم ضمن اینکه باید برای سازندگان معافیت در نظر گرفته و سوبسید بدهیم.

تیز مغز از جلسه با شرکت های خارجی و اعلام آمادگی آنها برای ساخت مسکن با ۲۰۰ دلار و ۲۵۰ دلار با آماده سازی را به ما داده اند، اضافه کرد: وقتی شرکت خارجی این قیمت را داده قطعا می خواهد سود کند.

وی با تاکید بر اینکه برای ساخت مسکن باید فناوری های نوین را وارد کنیم، اظهار کرد: چینی‌ها و بلژیکی‌ها از ما خواسته اند زمین را در اختیار آنها قرار دهیم تا با ورود فناوری های نوین مصالح و نیروی کار ایرانی مسکن بسازند.

کد خبر 793073
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha