زنی جوان که در جریان کیف قاپی، سارق را زیر گرفت و مرگ او را رقم زد، با نظر کارشناسان دادگستری ۵۰ درصد مقصر شناخته شد.

سرقت

همشهری آنلاین؛ گروه سرنخ: شروع این پرونده به روز پنجم بهمن پارسال برمی گردد. در آن روز ۲جوان که سوار بر موتور بودند، در حوالی خیابان پاسداران با قمه به سمت یک خودروی پیکانتو که زن جوانی پشت فرمان آن بود هجوم بردند. مردی که ترک موتور نشسته بود درحالی‌که خودرو در حال حرکت بود با قمه ضربه‌ای به شیشه ماشین زد و آن را شکست.

او سپس کیف زن جوان را که روی صندلی جلو بود برداشت و همدستش سرعت موتور را بیشتر کرد تا فرار کنند. این اما پایان ماجرا نبود؛ زن جوان که به‌شدت وحشت کرده بود با ماشین به موتور دزدان برخورد کرد و این اتفاق موجب واژگونی موتور شد. هرچند که یکی از سارقان موفق به فرار شده اما سارق دوم به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داده بود.

به دنبال مرگ سارق جوان، گزارش این حادثه به قاضی ماجرا به قاضی وحیدناصری، بازپرس ویژه قتل اطلاع داده شد و او دستور تحقیقات در این زمینه را صادر کرد. در ابتدا مأموران به تحقیق از زن جوان که راننده خودروی پیکانتو بود پرداختند که وی گفت فرزندش در صندلی عقب نشسته بود که ناگهان دو موتورسوار به ماشین وی نزدیک شدند و با قمه تهدیدش کردند. وی ادامه داد: من که وحشت کرده بودم به حرکت ادامه دادم. اما موتورسواران دست از سرم برنداشتند و به تعقیب من ادامه دادند تا اینکه یکی از آنها با قمه‌ شیشه ماشینم را شکست و کیفم را که روی صندلی شاگرد بود به سرقت برد.

وی ادامه داد: در آن شرایط دلهره عجیبی به جانم افتاده بود و می‌خواستم هرطور شده از دست آنها فرار کنم چون می‌ترسیدم مبادا بلایی بر سر من یا فرزندم بیاورند. دزدان هنگام تعقیب ماشین من حتی لاستیک سمت شاگرد را هم پنچره کرده بودند و به سختی می‌توانستم رانندگی کنم و ناگهان با موتور دزدان برخورد کردم که موتور واژگون شد و چون لاستیک پنچر شده بود من نتوانستم ترمز کنم و سارق را زیر گرفتم. به دنبال این حادثه والدین سارق فوت شده با حضور در دادسرای جنایی تهران از زن جوان شکایت کردند.

از سوی دیگر با انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد که سارق جان‌باخته، سابقه کیفری دارد و پیش از این به جرم کیف‌قاپی دستگیر و زندانی شده بود.

براساس این گزارش، بازپرس جنایی دستور تشکیل تیم کارشناسی داده تا علت این حادثه مرگبار مشخص شود. کارشناسان چند روز قبل نتیجه را اعلام کردند و زن جوان را در حادثه ۵۰ درصد مقصر شناختند. تحقیقات در این پرونده در حال تکمیل شدن بود و زن مالباخته در برابر اتهام قتل شبه عمدی قرار گرفته بود تا اینکه اولیای دم قدم در دادسرای جنایی تهران گذاشتند و زن مالباخته را بخشیدند.

کد خبر 791324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • DE ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    3 1
    حمایت از دزدان..از دیگر دستاوردهای ماست.....خدایا نجاتمون بده
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 2
      باچه سندی چنین ادعایی می کنید
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    دزدان منفورند