مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره علت ارسال پیامک‌های واریزی به متقاضیان نهضت ملی مسکن گفت: متقاضیان شهرهای رباط کریم و اسلامشهر با توجه به پیشرفت ۸۰ تا ۸۵ درصدی پروژه باید تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان و بعضی از متقاضیان تا سقف ۲۸۰ میلیون تومان سهم خود از پرداختی‌ها را پر کنند.

مسکن ملی

همشهری آنلاین- مرضیه ثمره‌حسینی: اداره راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامک به متقاضیان نهضت ملی مسکن، به آنها هشدار داد که در صورت عدم واریز سهم آورده خود از پروژه حذف خواهند شد.

 راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامکی با عنوان «اخطار حذف از پروژه به علت عدم واریز آورده اعلامی» از متقاضیان نهضت ملی مسکن خواسته است تا تاریخ ۱۴۰۲.۷.۲۰ مبلغ موردنظر را پرداخت کنند وگرنه از پروژه حدف خواهند شد.

حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره علت ارسال این پیامک‌ها به متقاضیان نهضت ملی مسکن به همشهری آنلاین گفت: متقاضیان شهرهای رباط کریم و اسلامشهر با توجه به پیشرفت ۸۰ تا ۸۵ درصدی پروژه باید تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان و بعضی از متقاضیان تا سقف ۲۸۰ میلیون تومان سهم خود از پرداختی‌ها را پر کنند.

متقاضیان نگران نباشند

در این میان، برخی متقاضیان عنوان کرده‌اند که با وجود اینکه در ۳ سال اخیر واریزی خود را به موقع پرداخت کرده‌اند باز هم پیامک پرداخت ۲۸۰ میلیون تومان را دریافت کرده‌اند. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در این باره گفت: در حال حاضر برای برخی متقاضیان پیامک ۲۴۰ میلیون تومانی و برای برخی دیگر پیامک ۲۸۰ میلیون تومانی ارسال شده است. در این میان، کسانی هم که از ابتدا به‌موقع واریزی خود را انجام داده‌اند و تا الان ۲۱۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌اند ممکن است پیامک واریزی ۲۸۰ میلیون تومان دریافت کرده باشند که باید بگوییم سهم پرداختی آنها فقط ۷۰ میلیون تومان است.

جنتی بیان کرد: فصل تابستان سپری شد و در پاییز یکی دو ماه می‌شود کار کرد و با توجه به اینکه کار به داخل خانه‌ها رسیده و در مرحله نازک‌کاری هستیم این ماه از ماه‌هایی است که ما پرکارتر هستیم و به تبع، فاصله واریزی‌های متقاضیان نسبت به ماه‌های زمستان کوتاه‌تر است و حتی ممکن است اصلا در طول فصل زمستان برای مردم پیامکی نرود. درواقع، این پیامک‌ها بر اساس پیشرفت پروژه،‌ تایید بانک و تایید ناظر راه و شهرسازی ارسال می‌شود.

این مقام مسئول در مورد ارسال پیامک برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم گفت: این پیامک برای خانواده‌هایی که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند هم ارسال شده که اصلا نگران نباشند چرا که کارهای آنها بر اساس توافق و اعلام این دو نهاد حمایتی انجام می‌شود.

جنتی با تاکید بر اینکه متقاضیان نگران نباشند، گفت: همانطور که گفتم، واریزی‌ها بر اساس متراژ واحدها متفاوت خواهد بود اما در حال حاضر باید همه متقاضیان تا سقف ۲۸۰ میلیون تومان را پر کنند چون پروژه‌ها در اسلامشهر و رباط کریم پیشرفت ۸۰ تا ۸۵ درصد دارند و تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان تهران این است که تا دهه فجر واگذاری‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: بنابراین این پیامک بر اساس پیشرفت پروژه است و در یک ماه آینده به متقاضیان فرمت قراردادهای واگذاری داده می‌شود. بر این اساس، متقاضیان باید بر اساس متراژ واحدها که ۵۵ متر، ۶۵ متر، ۷۵ متر، ۸۵ متر و ۹۰ متر است آورده خود را واریز کنند. یعنی برخی‌ها که واحد ۵۵ متری مورد درخواست‌شان است با همین ۲۸۰ میلیون تومان واریزی قرارداد خود را امضا می‌کنند و واریزی دیگری نخواهند داشت. اما در مورد بقیه که متقاضی متراژهای بالاتر هستند آنها بر اساس متراژ موردنظرشان واریزی خواهند داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: در حال حاضر متقاضی باید ۲۸۰ میلیون تومان را پر کند و بعدا بر اساس واحدی که انتخاب خواهد کرد و تحویل خواهد گرفت قرارداد واگذاری به او ارائه می‌شود و واریزی‌اش در ماه‌های آینده متفاوت خواهد بود. برای نمونه، کسی که متقاضی واحد ۶۵ متری است واریزی کمتری نسبت به متقاضیان متراژهای بالاتر خواهد داشت.

کد خبر 791213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    سلام