مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

47 واحد تولیدی راکد در ایلام به چرخه تولید بازگشت. نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی احیای 47واحد تولیدی در ایلام را قدم بزرگی در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان می‌داند.

کارخانه پنبه پاک کنی در گلستان

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر بسطامی معتقد است با توجه به ظرفیت‌های ایلام برای رشد تولید چندان نباید به این عدد دلخوش بود.
 آمار نشان می‌دهد ایلام دارای ۴۷۹ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری با حدود سرمایه‌گذاری ۲۸ هزار میلیارد تومان و نزدیک به ۱۰ هزار نفر اشتغال‌زایی است و بیشتر این واحدهای تولیدی در زمره کارگاه‌های خرد و صنایع کوچک هستند که نقش تأثیرگذاری در افزایش تولیدات صنعتی، توسعه و اشتغال استان دارند.
بسطامی می‌گوید: «یکی از راه‌های توسعه اقتصادی همین راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل است که در استان ایلام محقق شده‌است.» او توسعه اقتصادی را در قالب سند آمایش سرزمین موفق می‌داند و با اشاره به موقعیت ایلام می‌گوید: «متأسفانه پیش از این احداث کارخانه‌ها بدون توجه به سند آمایش سرزمین صورت می‌گرفت. به همین دلیل برخی صنایع با محل احداث کارخانه آن متناسب نیست. مثل صنعت آب‌بر است و آن منطقه نمی‌تواند آب کافی و مورد نیاز صنعت را تامین کند. از این‌رو راه‌اندازی کارخانه هم راهی برای اشتغال‌زایی نشد، اما در احیای پروژه‌های راکد خوشبختانه این موضوع لحاظ شده و نگاهی به توسعه همه‌جانبه استان دارد.»رونق تولید همواره یکی از دغدغه‌های شهرک‌های صنعتی ایلام نیز هست.
بسطامی با تأکید بر این موضوع ادامه می‌دهد: «متأسفانه برخی از شهرک‌های صنعتی کارایی خود را از دست دادند و خبری از تولید در آن نیست. امیدواریم زودتر و در آینده نه چندان دور احیای این شهرک‌ها نیز انجام شود و آماری از احیای شهرک‌های صنعتی را نیز داشته باشیم.»
بسطامی در ادامه به ظرفیت بالای استان ایلام در حوزه‌های نفت و گاز نیز اشاره می‌کند و می‌افزاید: «ایلام در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی هم حرفی برای گفتن دارد و این موضوع را باید به زنجیره ارزش تولید اقتصادی استان اضافه کنیم تا شاهد رونق تولید باشیم. به‌عنوان مثال میدان گازی تنگ بیجار ازمیادین گازی ایلام و در فاصله ۷۰ کیلومتری غرب این شهر واقع است. ظرفیت فرآورش این میدان۷ میلیون مترمکعب گاز در روز است که با افزایش ظرفیت این میدان گازی راهی برای توسعه اقتصادی استان، تولید و به‌دنبال آن اشتغال‌زایی فراهم می‌شود.»
نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور می‌شود: «امیدوارم در سفر دوم رئیس‌جمهوری به ایلام که جمعیتی حدود 195هزار نفر دارد، شاهد راه‌اندازی واحدهای تولیدی بیشتری باشیم تا نرخ بیکاری استان هم کمتر شود، زیرا اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری بر کیفیت زندگی هم‌استانی‌ها تأثیر دارد و آمار جرم را کاهش می‌دهد.»

کد خبر 790557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha