امارات بار دیگر ادعای بی‌پایه و اساس همیشگی خود درخصوص جزایر سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس را تکرار کرد.

ریم بنت ابراهیم الهاشمی

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، «ریم بنت ابراهیم الهاشمی»، وزیر مشاور امارات در امور همکاری‌های بین‌المللی در سخنرانی خود در جریان هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از جمهوری اسلامی ایران خواست تا مشکل سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را حل و فصل کند.

وزیر مشاور امارات در امور همکاری‌های بین‌المللی امارات همچنین مدعی شد: زمان ما را از درخواست حل و فصل این مشکل از طریق مذاکره مستقیم یا دیوان کیفری بین‌المللی بازنمی‌دارند و این موضع امارات طی چندین دهه ثابت بوده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ۲۹ شهریور نیز در نشست مشترک وزیران خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با وزیر خارجه آمریکا در نیویورک برگزار شد و حاضران در بیانیه‌ای بار دیگر از ادعای بی اساس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک حمایت کرده و خواهان آنچه آن را دستیابی به یک راه حل مسالمت‌آمیز برای این جزایر از طریق مذاکرات دوجانبه یا دیوان کیفری بین‌المللی براساس قواعد حقوق بین الملل از جمله منشور سازمان ملل خواندند، شدند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه مشترک وزیران خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس پس از این نشست، با تاکید بر مواضع ثابت و اصولی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی در این باره خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند.

کد خبر 790504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    14 8
    امارات مگه نیرو نظامی هم داره که بخواد ادعای خاک ایران کنه؟ ... خورها رو پودر میکنیم
    • US ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      8 5
      کویت هم هیچی نداشت و صدام بخاطر تجهیزات زیاد بعد از آمریکا و شوروی! سومین تجهيزات نظامی جهان بود! تو چند ساعت کویت رو گرفت! ولی خودتون میدونین که بعدش چی شد! عقل هم چیز خوبیه،فقط حرف الکی نزنین
    • مهندس نرم افزار IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      2 3
      آقای ۱۶:۳۵ نگران نباشید عاقل صدام لعنت الله دچار نمی‌شویم اگر عملیات ویژه نظامی کنیم . صدام چون سوقصد کرد به جان رییس جمهور وقت آمریکا حذف شد. #بیشتر بدانیم
    • بهرام صالحى US ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      1 1
      سو قصد عليه جان بوش بر طبق ادعاى آمريكا ، بعد از جنگ عراق با كويت رخ داد ، نه قبل از آن. ثانياً ايران به چى حمله نظامى كند در حاليكه جزاير دست ايران است؟ ...
  • عدالتخواه IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    6 6
    این زن گستاخ را باید به دادگاه بین المللی به جرم جسارت علیه مردم ایران توبیخ کرد
    • نعمت IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      7 3
      بله دادگاه بین المللی هم منتظر شکایت ایرانه
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 2
    بازهم تناقص در عمل و گفتار؛ کشورهای عربی که در اینترنشال از بی حجابی در ایران دفاع می کردند الان نماینده خودشون در سازمان ملل و قلب آمریکا را محجبه جلوی دوربین های جهان فرستادند . اخه اگه بیحجابی خوبه چرا برای کشور خودتان تبلیغ نمی کنید و نسخه برای ملت ایران می نویسید.