یک شرکت آمریکایی طی نشستی مطبوعاتی از دستیابی به یک شاهکار بی‌سابقه در حوزه تله‌کامیونیکیشن یا مخابرات خبر داد.

تماس ماهواره ای

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت AST SpaceMobile، به تازگی فناوری تماس 5G فضاپایه خود را به نمایش گذاشت. این تماس از یک گوشی سامسونگ گلکسی S22 اصلاح نشده ازهاوایی با یک مهندس در مادرید صورت گرفت.

این موفقیت نوید بازتعریف راه‌های نوین ارتباطی را به ما می‌دهد و این ظرفیت را دارد که همه جهان را از طریق ارتباطات پیشرفته به هم نزدیک‌تر کند.

بیشتر بخوانید: 

در اوایل سال جاری، این شرکت طی آزمایش موفقیت آمیز ماهواره خود با ارسال سیگنال‌های 4G به گوشی‌های هوشمند، خبرساز شد.

چیزی که آخرین دستاورد AST SpaceMobile را قابل توجه می‌کند این است که تماس اخیر از یک منطقه کاملا بی‌سیم سرچشمه می‌گیرد و چشم‌انداز شبکه‌های مبتنی بر فضا را در پر کردن شکاف‌های ارتباطی، به‌ویژه در مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار برجسته‌ می‌کند.

عامل اصلی این شگفتی، BlueWalker 3، ماهواره آزمایشی AST SpaceMobile است؛ بزرگ‌ترین آرایه ارتباطات تجاری فعلی که در مدار پایین زمین مستقر شده است. این ماهواره که از طیف AT&T بهره می‌برد، تبادل یکپارچه صدا و داده بین زمین و کیهان را امکان پذیر کرد.

برقراری اولین تماس 5G ماهواره‌ای | یک گام رو به جلو برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای

تکامل ارتباطات فضایی

این شاهکار قابل توجه بر پایه موفقیت قبلی AST SpaceMobile برای تکمیل اولین تماس‌های صوتی مبتنی بر فضا با استفاده از تلفن‌های هوشمند معمولی و تغییر نیافته شکل گرفته است. آنها در ماه ژوئن، به سرعتِ دانلود اولیه بیش از ۱۰ مگابیت در ثانیه دست یافتند.

برنامه آزمایشی جامع این شرکت اکنون شامل تماس‌های صوتی، تماس‌های ویدیویی 4G و اکنون ارتباطات 5G است که نه تنها تماس‌های صوتی اولیه و پیام‌های متنی را تسهیل می‌کند، بلکه مواردی مانند وب گردی، دانلود فایل‌ها، برنامه‌های پیام‌رسانی و پخش ویدئو در دستگاه‌های تلفن همراه استاندارد را مهیا می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

اَبِل اَوِلان، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت AST SpaceMobile، در حالی که هیجان خود را نمی توانست پنهان کندگفت: «یک بار دیگر، ما به پیشرفت تکنولوژیکی قابل توجهی دست یافته‌ایم که نشان‌دهنده یک تغییر پارادایم در دسترسی به اطلاعات است. از زمان راه‌اندازی BlueWalker 3، ما به سازگاری کامل با تلفن‌های ساخته شده توسط همه سازندگان بزرگ و پشتیبانی از 2G، 4G LTE و اکنون، 5G دست یافته‌ایم.»

به گفته او «ما بیش از هر زمان دیگری مطمئن هستیم که پهنای باند سلولی مبتنی بر فضا می‌تواند به تغییر اتصال اینترنت در سراسر جهان کمک کند و کسانی به آن دسترسی پیدا کنند که تاکنون از ارتباطات محروم بوده‌اند.»

کد خبر 790283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مسعود احمدی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 0
    سلام ، نحوه اتصال چگونه بوده ؟ از کدام منو و تنظیمات انجام شده ؟