مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

برگزاری مسابقات ذهنی ریاضی از چند سال پیش در کشورهای مختلف باب شده و طرفداران زیادی دارد. امسال ۲۴نفر از کودکان و نوجوانان کشور ما به مسابقات جهانی چرتکه راه یافتند  و با کسب عنوان قهرمانی و مدال طلا در مقابل ۱۱کشور،  خوش درخشیده‌اند.

دوچرخه

همشهری آنلاین: شهریورماه امسال، ۲۴کودک و نوجوان ایرانی در رده‌ی سنی ۵ تا ۱۵ سال، در مسابقات چرتکه به میزبانی هندوستان شرکت کردند. این دانش‌آموزان که از شهرهای مختلف کشور هم‌چون تهران، همدان، ملایر، کاشان، بندرعباس، مبارکه، قم و کرج بودند، با حضور در مسابقه‌ی چرتکه در مقابل ۵۳۴دانش‌آموز از ۱۱کشور خوش درخشیدند و با کسب مقام اول و مدال طلا ایران را سربلند کردند.  

نعمت میرزایی، مسئول برگزاری مسابقات محاسبات ذهنی چرتکه در این‌باره می‌گوید: «هر ساله این مسابقات به میزبانی کشورهای مختلف برگزار می‌شود. کشور ایران سال‌های گذشته نیز در مسابقات محاسبات ذهنی چرتکه شرکت کرد و توانست در کشور ترکیه و تایوان، مقام اول و سوم را کسب کند. با توجه به همه‌گیری کرونا امسال نخستین سالی بود که دانش‌آموزان به این مسابقات اعزام و موفق به کسب مقام اول شدند.»

  • یک تا ۳ سال پرورش ذهن برای مسابقات جهانی

بد نیست بدانید، شرکت‌کنندگان قبل از شرکت در مسابقات جهانی، یک تا سه سال به‌طور مستمر آموزش می‌بینند. سرپرست تیم ملی چرتکه‌ی ایران در این‌باره می‌گوید:‌ «همه‌ی ما از همان دوران کودکی فرزندانمان، به این فکر هستیم که چه‌طور بچه‌های باهوش و موفقی داشته باشیم. برای رسیدن به این هدف همه سعی خودمان را به‌کار می‌گیریم که مبادا فرزندانمان کمبودی در تحصیل داشته باشند و آن‌ها را در کلاس‌های آموزشی ثبت‌نام می‌کنیم.» 

آن‌چه مسلم است این‌که درس ریاضی، یک روش عالی برای تحریک رشد مغزی کودک و توانمندسازی آن‌هاست؛ از این رو آموزش چرتکه نه‌تنها به یادگیری محاسبات ریاضی کمک می‌کند، بلکه باعث فعال شدن دو نیمکره‌ی مغز می‌شود. همین موضوع،  فراگیری و توانایی ذهنی بچه‌ها را افزایش می‌دهد. میرزایی ادامه می‌دهد:‌ «اغلب والدین گله‌مند هستند فرزندشان تمرکز کافی برای یادگیری درس‌ها ندارند. باید متذکر شوم کار با چرتکه مهارت ذهنی کودکان و نوجوانان را افزایش می‌دهد.» به‌گفته‌ی این مسئول، بچه‌ها از پنج سالگی می‌توانند یادگیری چرتکه را شروع کنند.

کد خبر 789040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha