شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اداره کل فرهنگی شهرداری تهران به منظور هویت بخشی به بناها و نمادهای فرهنگی شهر تهران، نخستین جشنواره عکس و کارت پستال های شهری را با همکاری خانه عکاسان و خانه گرافیک برگزار می‌کند

به گزارش سما به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران این جشنواره که با شعار باید از وسعت یک کوچه نظر کرد به شهر برگزار می‌شود در حقیقت، فراخوان آثار برتر در فالب تلفیق نمادها و بناهای شهر با حفظ سنت و آئین‌های نوروز باستان به همراه تبیین مفاهیم و ارزش‌های والای اسلامی است که محورهای آن عبارتند از: توجه و ارج نهادن به آرمان‌ها و ارزش‌های اجتماعی مورد نظر آحاد شهروندان با حفظ مفاهیم برآمده از آیین‌ها و سنت‌ها، تبیین روحیه نشاط ملی و خود باوری و سازندگی، نگاه به کالبد نوین شهر تهران، به کار گیری نماد‌ها و المان‌های شهر تهران در ترکیب هنر عکس و گرافیک و نقاشی و بهره‌گیری از مفاهیم ارزشمند قرآنی در تبیین مفهوم  تهران شهر اخلاق.

بر اساس این گزارش برج میلاد، تونل رسالت، باغ موزه هنر، برج آزادی، سر در دانشگاه تهران، حمل ونقل نوین، بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری و اتوبان‌هاو تقاطع‌های غیر مسطح از جمله نماد‌های مورد نظر در این جشنواره است و همه افراد بدون محدودیت شغلی، سنی و تحصیلی می‌توانند 10 اثر در بخش عکس و 5 اثر در بخش گرافیک به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

همچنین آثار ارسالی باید در قالب لوح فشرده با اندازه 40*30  c.m و با فرمت Tif یا  jpeg  و یا dpi3oo بوده و در بخش گرافیک باید پرینت A3  آثار نیز همراه با لوح فشرده ارسال شود.

گفتنی است آثار ارسالی پس از داوری و گزینش با حفظ نام صاحب اثر در قالب کتاب چاپ و توزیع می‌شود و در سطح شهر تهران نیز به نمایش در آمده و به شکل کارت پستال  چاپ و منتشر می‌شود. همچنین از بین آثار ارسالی،50 عکس و 50 اثر گرافیک به نمایشگاه راه پیدا می‌کنند.

براساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، به صاحبان آثار راه یافته به نمایشگاه یک نسخه کتاب جشنواره به همراه 000/500  ریال بابت حق تالیف به صورت نقدی پرداخت می‌شود و در هر بخش نیز به نفرات اول، دوم و سوم به ترتیب 20، 15 و 10 میلیون ریال اهدا خواهد شد و علاوه برآن 10 نفر دیگر از برگزیدگان نیز دیپلم افتخار و یک سکه بهار آزادی دریافت خواهند کرد.

آخرین مهلت ارسال آثار 15 اردیبهشت و مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز 3 خرداد 88 تعیین شده است

کد خبر 78745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز