رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق از دولت و ملت این کشور برای میهمان نوازی و رسیدی به زائران اربعین امام حسین علیه‌السلام تشکر و قدردانی کرد.

السودانی -رئيسي

به گزارش همشهری آنلاین، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران روز شنبه تلفنی با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری عراق، رئیس جمهور ایران در این تماس تلفنی از ملت و دولت عراق برای میهمان نوازی از زائران شرکت کننده در مراسم اربعین امام حسین علیه‌السلام قدردانی کرد.

رئیس جمهور ایران از تلاش‌های برجسته عراق در تمامی سطوح قدردانی کرده و آن را نشانه‌ای دیگر بر ثبات عراق دانست.

نخست وزیر عراق نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد که میهمان نوازی از زائران اربعین و رسیدگی به آنها، تصویری است که عراقی‌ها هر ساله‌ آن را به تصویر می‌کشند و طی آن پایبندی خود به ارزش‌های والای اهل بیت نبوت (علیهم السلام) را نشان می‌دهند.

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر عراق در این تماس تلفنی درباره اهمیت روابط دوجانبه و نقش آن در ایجاد ثبات در منطقه نیز به رایزنی پرداختند.

 زیارت اربعین امسال شاهد رکورد مشارکت ٢٥ ملیون نفری بود که در نوع خود بی نظیر است، مقدمات موضوع خدمات رسانی به زائرین مستلزم کار زود هنگام برای رفع نیازهای لجستیکی در زمینه‌های مختلف است که به تسهیل سفر و رفع مشکلات اساسی انجامید.

براساس این گزارش، فعالیت‌های دولت عراق در این زمینه به شرح زیر است:

۱. تشکیل کمیته دائمی برگزاری زیارت در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۲۳ در دفتر نخست وزیری به عنوان یک نهاد اداری دائمی، که مأموریت آن تهیه مطالعات و ارائه پیشنهاد برای ایجاد زیرساخت ها و تهیه طرح جامع برای برگزاری هر چه بهتر زیارت اربعین و خدمت رسانی به زائرین بود.

۲. تشکیل کمیته زیارت اربعین وکمیته موقت و کمیته های امنیتی به ریاست وزیر کشور و هیئت های خدمات رسانی به ریاست دفتر نخست وزیری. این کمیته وظیفه هماهنگی با مسئولین کشورهای همسایه و همچنین ارائه خدمات لازم و هماهنگی با کلیه مراجع ذیربط را داشت. 

۳. علاوه بر طرح امنیتی و استقرار نیروهای نظامی و امنیتی برای تامین امنیت جاده‌ها و استان‌ها به‌ ویژه غرب کربلای معلی و نجف اشرف.

کد خبر 787138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha