جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بحران اقتصادى آمریکا، شهر بزرگ خودروسازى این کشور را به شهر ارواح تبدیل کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونى الجزیره انگلیسی، شعبه‌هاى اصلى بیشتر کارخانه‌هاى خودروسازى آمریکا در شهر دیترویت واقع شده است. [گزارش فرانس 24 از بحران در صنعت خودروسازی امریکا]

بحران صنایع خوردوسازى آمریکا هم اکنون سبب بیکارى گسترده فعالان در این بخش‌هاى اقتصادى شده است به طوری که هزاران نفر از مردم دیترویت که بیکار شده‌اند براى پیدا کردن کار به شهرهاى دیگر آمریکا نقل مکان کرده‌اند. [آشنایی با بحران مالی جهانی (2008 - 2007)]

بخش‌هاى زیادى از شهر دیترویت که زمانى نماد رونق و شکوفایى اقتصادى آمریکا بود هم اکنون خالى از سکنه شده است. وضعیت این شهر به گونه‌اى شده است که گویا طوفانى سهمگین شهر را ویران و خالى از سکنه کرده است.

در واقع این شهر فاجعه دیده است با این تفاوت که بحران این بار، فاجعه اقتصادى است و نه ناشى از بلایاى طبیعی. هزاران خانه دیترویت خالى شده است زیرا ساکنان آن قادر به پرداخت اقساط خانه شان نبوده‌اند و مجبور شده‌اند آنها را تخلیه کنند. اما خالى شدن این خانه‌ها سبب مى‌شود آنها بیشتر در معرض نابودى قرار بگیرند.

قیمت برخى از این خانه‌ها به 50 دلار کاهش یافته است، زیرساخت‌هاى شهر دیترویت از قبیل ایستگاه بزرگ قطار آن نیز در حالى ویرانى قرار دارند.

مردم این شهر به شدت درباره آینده شهرشان نگران هستند، حتى آسمانخراش‌هاى میدان اصلى شهر دیترویت نیز به حال خود رها شده که بى‌سابقه است. این درحالی است که مردم سایر شهرهاى آمریکا امیدوارند سرنوشتى همانند دیترویت در انتظار آنها نباشد.

کد خبر 78631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز