پس از افتتاح اولین جایگاه سوخت کوچک مقیاس در منطقه ۶ و با توجه به نیاز این منطقه، ساخت دومین ایستگاه در دستور کار قرار گرفت و به گفته شهردار منطقه، ایجاد این جایگاه نیازمند تأمین بودجه ۱۰ میلیاردی است.

جایگاه سوخت

همشهری آنلاین-نصیبه سجادی: ایجاد جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس در راستای رفع نیازهای ساکنان محله‌ها است که با توجه به جمعیت زیاد، گرانی، کمبود یا حتی نبود زمین در منطقه ۶ تهران کلید خورده تا هم مشکل اهالی را برطرف و هم اعتماد آنها را به مدیریت شهری بیشتر شود.

پمپ‌بنزین هست، ولی کم‌است

منطقه ۶، منطقه مرکزی و قلب پایتخت، منطقه‌ای شلوغ با ساختمان‌ها، مراکز اداری و تجاری (دانشگاه،‌ها خوابگاه،‌ها بیمارستان‌ها، مراکز خرید و...) مهم بسیاری است. روزانه جمعیت شناور زیادی از تهران و دیگر شهرهای ایران وارد این منطقه می‌شوند، این جمعیت از سویی باعث افزایش حجم تردد و ترافیک می‌شود و از سویی این محدوده را با کمبود امکانات و خدماتی مواجه می‌کند که باید پاسخگوی نیازهای ساکنان باشد. «جمشید رحمانی‌پناه»از ساکنان قدیمی یوسف‌آباد که خود را قباله کهنه این محله اصیل و قدیمی می‌داند،‌کمبود جایگاه‌های سوخت را یکی از مشکلات عمده این محله و محله‌های دیگر  مطرح می‌کند و می‌گوید : «برای هر بار بنزین زدن باید زمان زیادی در صف باشیم. جایگاه سوخت هست، ولی پاسخگوی این حجم جمعیت که به منطقه سرازیر می‌شود و باید از جایی سوخت خودروهایشان را تامین کنند، نیست. » او به ترافیک اطراف جایگاه‌های سوخت هم اشاره می‌کند که معتقد است نتیجه کمبود امکانات خدمات‌رسان است.

جایگاه سوخت با حداکثر ٢ نازل

«سید مرتضی روحانی» شهردار منطقه ۶ می‌گوید : «پمپ بنزین‌های این منطقه در دهه‌های گذشته ساخته شده‌اند. بعد از سال‌ها هم تعداد خودروها بیشتر شده و هم‌اینکه جانمایی این جایگاه‌ها به نحوی است که خودشان یکی از عوامل ایجاد گره‌های ترافیکی شده‌اند، یعنی هر جا که جایگاه سوخت هست آنجا یک گره ترافیکی ایجاد شده است. مشکلی که با تمام امکانات درصدد رفع آن هستیم. » به گفته شهردار منطقه با بررسی کارشناسان در مراکز مطالعاتی به این نتیجه رسیدیم که با توجه به کمبود و نبود زمین بهترین راه ایجاد جایگاه‌های سوخت کم‌مقیاس است تا با یک یا حداکثر ٢ نازل نیاز مراجعان برطرف شود.

۵ جایگاه سهم اهالی قلب پایتخت

راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس به‌دنبال درخواست‌های ساکنان منطقه، مبنی بر کمبود جایگاه‌های سوخت و ترافیک اطراف این جایگاه‌ها پیگیری شد و ساخت آن در دستور کار قرار گرفت. شهردار منطقه با بیان اینکه جایگاه سوخت کم‌مقیاس در شهرک والفجر راه اندازی شده است، می‌گوید :« ۴ ظرفیت دیگر نیز برای ایجاد پمپ‌بنزین کوچک مقیاس در منطقه مشخص و جانمایی آن انجام شده است. در محدوده خیابان کارگر و زمین‌های دانشگاه تهران به تفاهم رسیده‌ایم، خوشبختانه قرارداد هم منعقد شده و به زودی اجرایی می‌شود. »

شهردار منطقه می‌گوید : «هزینه راه اندازی جایگاه‌های سوخت کم‌مقیاس کمتر از ١٠ میلیارد است که در صورت تأمین اعتبار به یکی از درخواست‌های پرتکرار اهالی پاسخ داده خواهد شد و بدون شک رضایت‌مندی شهروندان منطقه را به‌دنبال دارد. »

کد خبر 785755
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha