چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مذاکرات به اصطلاح صلح با فلسطینی‌ها از 16 سال پیش تاکنون در "بن بست" قرار دارد.

شبکه خبری او ار اف گزارش داد، آویگدور لیبرمن [لیبرمن فاشیست است] در نشستی خبری در بیت‌المقدس گفت ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی که پیشنهادهای بسیاری به محمود عباس داد و آریل شارون، سلف او که دستور عقب‌نشینی از نوار غزه را داد، به چیزی دست نیافتند.

رییس حزب افراطی «اسراییل بیتنا» گفت: «باید اراده گوش دادن به ایده‌های جدید وجود داشته باشد.»

به گفته وی، در واقع روند به اصطلاح صلح با عقب‌نشینی مواجه شده و «ما باید درک کرده و تصدیق کنیم که در بن‌بست قرار داریم.»

لیبرمن مدعی شد حزب او پیشنهادهای جدیدی را ارایه می‌دهد. وی گفت شخصا قصد دارد دستکم چهار سال و نیم در سمت وزیر امور خارجه فعالیت کند. حزب او تا انتخابات آینده عنصری محوری در کابینه ائتلافی کنونی خواهد شد.

لیبرمن به روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم گفت خود را به "نقشه راه" که کابینه سابق صهیونیستی آن را تصویب کرده، متعهد می‌بیند، گرچه سال 2003 به آن رای منفی داده بود.

وی در همین حال با بیان اینکه مذاکرات با مقامات تشکیلات خودگردان ادامه می‌یابد، افزود اما باید مقاومت فلسطینی‌ها خاتمه یافته، تشکیلات کنترل غزه را به دست گرفته و حماس را خلع سلاح کند، در غیر این صورت امکان پیشرفت در مذاکرات سخت است.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو اعلام کرده اقدامات سختگیرانه‌ای را علیه فلسطینیان پیگیری می‌کند

کد خبر 78498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز