وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نخست‌وزیر سوریه در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر سوریه

به گزارش همشهری آنلاین، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که به دمشق سفر کرده است، در دیدار با «حسین عرنوس» نخست‌وزیر سوریه درباره آخرین مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

نخست‌وزیر سوریه در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت این سفر گفت: «پیگیری توافقنامه‌های انجام شده در جریان سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سوریه و همچنین هیات سیاسی و اقتصادی سوریه به ایران خوب و مثبت است».

 امیرعبداللهیان همچنین در بدو ورود به سوریه در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفر خود به این کشور گفت: ما همواره رایزنی‌ها و مشورت‌های موفقی را با مقامات عالیرتبه سوریه و با همکارم جناب آقای «فیصل مقداد» در دمشق یا تهران داریم؛ با توجه به تحولات جدید در منطقه و صفحه جدید و مثبت روابطی که در منطقه شاهد آن هستیم.

امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر سوریه دیدار کرد

وی خاطرنشان کرد: سفری که اخیرا بنده به عربستان سعودی داشتم و از  مقامات عربستان سعودی اظهارات مثبتی را در ارتباط با سوریه دریافت کردم امروز در دمشق هستیم تا پیرامون این مسائل و همجنین موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین‌المللی گفت‌وگو داشته باشیم.

وزیر خارجه کشورمان افزود: پیگیری توافقات روسای‌جمهور دو کشور در سفر اخیر آقای رئیسی به دمشق و سفر اخیر هیاتی کامل اعم از سیاسی و اقتصادی از سوریه به تهران یکی دیگر از اهداف این سفر است.

همچنین طبقه گفته سفیر ایران در لبنان امیرعبداللهیان به بیروت نیز سفر می‌کند و ضمن دیدار با مقامات این کشور، آخرین تحولات منطقه‌ای و لبنان را مورد بررسی قرار خواهند داد.

کد خبر 784934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha