سازمان هواشناسی درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از کشور، برای ۵ استان هشدار نارنجی صادر کرد.

وزش باد شدید

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی از رگبار باران، رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گرد و خاک خبر داد.

بنابر این هشدار، امروز (سه‌شنبه) شمال و شرق آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، غرب گیلان و شمال اردبیل و فردا (چهارشنبه) گیلان، شرق اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی و دامنه و ارتفاعات مازندران درگیر مخاطره جوی خواهند بود. 

بر اثر این مخاطره جوی سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت دیدن سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب دیدن محصولات کشاورزی پپیش‌بینی شده است.

این سازمان موارد زیر را توصیه کرد:

پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی

کد خبر 784476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha