وزیر نفت گفت: با توجه به مسائل امنیتی و ایمنی، قرار بود فاز ۱۱ پارس جنوبی برای افتتاح لحظاتی متوقف شود اما رئیس جمهور اعلام کردند که یک لحظه هم کار تولید گاز نباید متوقف شود و نیازی به حضور میدانی در فاز ۱۱ نیست.

رئیسی: کشف حجاب جمع خواهد شد

به گزارش  همشهری آنلاین، جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز در جمع مردم عسلویه اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور بر اتمام فازهای پارس جنوبی، فاز ۱۱ پارس جنوبی طی دو سال تکمیل شد.

وی گفت: با توجه به مسائل امنیتی و ایمنی، قرار بود فاز ۱۱ پارس جنوبی برای افتتاح لحظاتی متوقف شود اما رئیس جمهور اعلام کردند که یک لحظه هم کار تولید گاز نباید متوقف شود و نیازی به حضور میدانی در فاز ۱۱ نیست و این پروژه عظیم از همین جا افتتاح می‌شود.

وزیر نفت گفت: شرکت توتال و دیگر شرکت های خارجی ۲۰ سال هیچ اقدامی برای توسعه و بهره برداری از این پروژه انجام ندادند اما با با تاکید ریاست جمهور و مهندسین داخلی امروز این فاز به بهره برداری رسید.

وی افزود: شرکت توتال با وجود اینکه ۴/۸ میلیارد دلار برای این پروژه اختصاص یافته بود در سال ۱۳۹۷ پروژه را رها کرد اما امروز شاهد بهره برداری از این پروژه بودیم.

وی با بیان اینکه روزانه ۵۹ میلیون متر مکعب از این میدان مشترک با کشور همسایه برداشت می کنیم، گفت: همکاران ما به صورت جهادی کار کردند تا این پروژه به بهره برداری برسد و امروز نشان دادیم که ما می‌توانیم.

اوجی ادامه داد: از شروع دولت سیزدهم پروژه های نیمه کاره مانند فاز ۱۱ که فقط بر روی کاغذ بود در دستور کار قرار گرفت و امروز بالغ بر ۳۴ پروژه نیمه کاره به ارزش ۱۲ میلیارد دلار به بهره برداری رسیده است و برای سال جاری ۶۷ پروژه بالا دست و پایین دست با اولویت تولید به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به بهره برداری می رسید.

کد خبر 784111
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • US ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    7 3
    تولید موجب شکوفایی.اقتصادی خواهد داشت ولی آقای رئیسی از,یک طرف سعی در تولید دارد از,طرف,دیگر سعی دارد اساتید دانشگاه را بیرون کند
    • FR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      6 4
      اساتید یعنی کی؟؟ اون حق التدریسی، معلوم الحال را میفرمایید که باید در اسرع وقت بازخواست شود
  • خودم IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    1 4
    عجب کار بزرگی.
    • FR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      4 1
      خودتی
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    7 5
    ملت تفاوت محسوس در عملکرد شما با دولت قبلی را شاهد هستند، از دیپلماسی تا صنعت خدا قوت آقای رئیسی که زبان دنیا را بهتر از دولت قبل بلد بودی
    • FR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      7 2
      وقتی به جای ، کدخدا،. با خود خدا معامله کنی،. همه چیز درست میشود
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    0 0
    من فكر ميكردن بعد از انقلاب كل كارهاي ميداني و عملياتي گاز و نفت رو خودمون داريم انجام ميديم و نه توتال يا ...