مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

تاکنون بیش از یک‌میلیون نفر برای حضور در مراسم اربعین راهی شده‌اند تا از مرزهای شش‌گانه غربی خود را به عراق برسانند و احتمالا بسیاری‌شان بعد از زیارت، سری به مناطق دیدنی شهرهای طول مسیر بزنند.

اربعین

زائران معمولا در راه برگشت ساعتی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری اطراف مرز وقت می‌گذارند تا هم خستگی راه را بزدایند و هم از دیدنی‌های غرب و جنوب کشور یادگاری در خاطرات خود داشته ‌باشند. در این گزارش با هم چند جاذبه‌ گردشگری در اطراف مرزهای شش‌گانه را مرور می‌کنیم.

خسروی؛ جنگل‌های بلوط 
مرز خسروی در 20کیلومتری قصرشیرین قرار دارد که گنبد صوفی، موزه مردم‌شناسی، کاروانسرای عباسی، کاخ خسرو، چهارقاپی، بان قلعه و قلعه جوانمیر نیز از دیدنی‌های آن محسوب می‌شوند. اسلام‌آباد غرب با جنگل‌های انبوه بلوط و سرآب مورت هم در همین مسیر، میزبان زائران است.
 

ببینید | جاذبه‌های گردشگری مرزهای اربعین

مهران؛ زیارت امامزادگان 
شهرستان مهران در ۸۵کیلومتری جنوب غربی ایلام آثاری چون امامزاده «سیدحسن بن موسی کاظم» را در ۵کیلومتری و امامزاده «علی صالح» را در ۴۵کیلومتری خود دارد. دیدن آتشکده «قینقر» و قلعه «کنجانچم» که قدمتش به عهد قاجار می‌رسد هم در این مسیر خالی از لطف نیست.
 

ببینید | جاذبه‌های گردشگری مرزهای اربعین

تمرچین؛ گردشگری طبیعی تمام‌عیار 
پیرانشهر را نه فقط به مرز تمرچین، بلکه به جنگل‌های سرسبز و رودخانه‌های خروشانش می‌شناسیم. آبشار «خرپاپ»، تفرجگاه «آبخوارده»، روستای گردشگری «کهنه‌لاجان»، کوهستان‌های «قندیل» و «قلات شاه» با لاله‌های واژگون، دره «هه وشینان»، دره «بادین آباد» و آبشارهای «کانی لوسه» را از قلم نیندازید.
 

ببینید | جاذبه‌های گردشگری مرزهای اربعین

باشماق؛ اورامانات 
مرز باشماق درواقع یک روستاست که در دهستان «خاومیرآباد» شهرستان مریوان قرار گرفته است. نام مریوان هم با نام دریاچه «زریوار» پیوند خورده‌است. حتما به منطقه اورامانات هم سری بزنید که 82کیلومتر با مرز فاصله دارد؛ روستایی پلکانی در کوهستان.
 

ببینید | جاذبه‌های گردشگری مرزهای اربعین

شلمچه؛ بازار ماهی‌فروشان خرمشهر
میان خرمشهر و مرز شلمچه شهر تازه‌ای به نام «مقاومت» و روستایی به نام «پل نو» قرار گرفته‌است. شلمچه از جنوب به اروندرود، از شرق به خرمشهر و از غرب به خط مرزی محدود می‌شود. علاوه بر اروندرود، جذاب‌ترین دیدنی در سفر به خرمشهر، بازار ماهی‌فروشان است.
 

ببینید | جاذبه‌های گردشگری مرزهای اربعین

چذابه؛ بازارچه مرزی
منطقه‌ای در ۱۷کیلومتری شمال‌غربی شهر بستان در خوزستان را به‌نام چذابه می‌شناسیم. در ۲۰کیلومتری شمال‌غرب بستان بازارچه مرزی معروف چذابه قرار دارد. این بازارچه محصولات کشاورزی، لبنی، ساختمانی و تولیدات داخلی به کشور عراق صادر می‌کند.
 

ببینید | جاذبه‌های گردشگری مرزهای اربعین

کد خبر 783976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha